حسینی بوشهری در ادامه خطبه‌های نماز جمعه رستم گفت: همانگونه که رهبری فرمودند، اختلاف سلایق و روش‌ها نباید موجب جبهه‌گیری تقابلی شود و از اختلاف شیعه و سنی فقط دشمنان منفعت می‌برند و نباید این اختلافات دامنه دار شود، برخی اشتباهاتی مرتکب شده‌اند و جوابشان را هم گرفتند اما استمرار آن به مصلحت نیست.
کد خبر: ۱۰۲۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 15 January 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان رستم، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام البنین(س) بیان داشت: حضرت ام البنین(ع) بعد از حضرت زهرا(س)، والاترین همسر باوفای حضرت امیر(ع) است، او مجمع فضایل انسانی بود، از معرفت به خدا و رسول و امام گرفته تا ایثار و وفا و ادب و ایمان نافذ و بصیرت و صبر، که فرزندانش مانند حضرت عباس علیه السلام نیز در تراز امامت و ولایت تربیت شدند و حضرت عباس(ع) آینه تمام نمایی از مادر بود.

وی بیان کرد: از آنجایی که روز وفات ام البنین(س)، روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است، این روز را به تمامی مادران و بازماندگان و همسران شهدا که بیشترین نقش را در حمایت و تجهیز فرزندان و شوهران‌شان داشتند و در ادامه با صبر زینبی آرمان‌ها و اهداف شهدا را پاس داشتند، گرامی داشته و تسلیت می‌گویم.

حجت الاسلام حسینی بوشهری اضافه کرد: فعالیت‌های مادران و همسران شهدا، از جهاد و تلاش عزیزان‌شان کمتر نبود و آنها در واقع و به تعبیر مقام معظم رهبری، خاکریز دوم دفاع مقدس و مدافعان حرم محسوب می‌شوند.

امام جمعه رستم در بیان فضایل حضرت ام‌البنین(س) گفت: ام البنین(ع) پاسدار حماسه عاشورا بود و با تأسی از حضرت زهرا سلام الله علیها، گریه سیاسی را به عنوان اعتراض نسبت به حکام زمان انتخاب کرد و در حفظ و حراست از فرهنگ عاشورا و شهید و شهادت و پیام‌رسانی سنگ تمام گذاشت.

وی افزود: خانواده شهدا امروز ام‌البنین‌های دوران محسوب می‌شوند، آنها با تأسی از زینب کبری(س) و حضرت ام البنین آموخته‌اند که در استمرار بخشی به هدف شهدا احساس عجز به خود راه ندهند و همواره پاسدار خون شهدا و آرمان‌های آنها که همانا حضور در صحنه انقلاب و تبعیت و همراهی با نایب امام زمان(عج) و علی دوران است، سنگ تمام بگذارند.

حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: وظیفه ای هم مسئولان و مردم بر عهده دارند که تکریم و تجلیل و رهروی از راه شهدا و تلاش در رفع مشکلات مختلف خانواده‌های این عزیزان و به کارگیری معنویت این عزیزان در مسؤولیت‌ها و تقویت بنیه معنوی خواهد بود، چرا که به تعبیر شهید سلیمانی، پدر و مادر شهدا همان ژن شهدا هستند که عطر و بوی شهدا را دارند، اینها سربازان گمنامی هستند که راه عزیزانشان را ادامه می‌دهند، نیمه پنهان ماهی که در حقیقت نیمه درخشان و روشن آن شهدا هستند.

خطیب جمعه رستم افزود: سیره و روش ام البنین(س) که صبر و فداکاری است، الگوی ارزنده ای نه تنها برای خانواده شهدا، بلکه زنان جامعه امروز ما محسوب می‌شود تا برای تربیت نسل آینده از این مرام ماندگار پیروی کنند.

حجت الاسلام حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به فرمایشات کلیدی و مهم مقام معظم رهبری در دیدار سالیانه با مردم قم اظهار داشت: فرمایشات ایشان، تاکید بر سه محور غیرت دینی و انقلابی، جنگ نرم و وحدت است که غیرت دینی را مهمترین عامل نجات کشور و قیام ایران اسلامی بوده، آنچه که در بزنگاه ها نجات‌بخش این کشور خواهد بود، غیرت دینی و انقلابی است.

خطیب جمعه رستم گفت: امروزه دشمنان می‌خواهند این غیرت و همیت و حساسیت را از مردم ما نسبت به اصل انقلاب بگیرند و همانطور که رهبری فرمودند، وظیفه اهل فکر و اهل قلم این است که با آنها مقابله کنند برخلاف عده ای که خیال می‌کنند اگر ما از اصول کوتاه بیاییم، باعث پیشرفت کشور می‌شویم، فرمودند: پایبندی به اصول انقلاب مایه پیشرفت خواهد بود و اگر جایی نواقصی داریم، به خاطر عدم روحیه انقلابی‌گری و رو آوردن به اشرافی‌گری در این کشور بوده است.

وی بیان داشت: راجع به جنگ نرم هم فرمودند: دشمنان می‌خواهند حاکمیت دینی، استقلال و مبارزه با فساد در این کشور برداشته شود، پیرو تاکید ایشان باید یادآوری کنیم که دشمنان همواره تلاش دارند با برجسته کردن نقاط ضعف و کم‌رنگ جلوه دادن و مکتوم کردن موفقیت‌ها، یأس و ناامیدی را به جوانان این مرز و بوم القاء نمایند و ما باید با این ترفندهای استکبار مقابله و با عمل هوشمندانه و به موقع آن را خنثی نماییم.

حسینی بوشهری در ادامه خطبه‌های نماز جمعه رستم گفت: همانگونه که رهبری فرمودند، اختلاف سلایق و روش‌ها نباید موجب جبهه‌گیری تقابلی شود و از اختلاف شیعه و سنی فقط دشمنان منفعت می‌برند و نباید این اختلافات دامنه دار شود، برخی اشتباهاتی مرتکب شده‌اند و جوابشان را هم گرفتند اما استمرار آن به مصلحت نیست.

امام جمعه رستم در رابطه با اشتباه محاسباتی آمریکا گفت: از صدر انقلاب تا کنون این اشتباهات را شاهد بوده‌ایم و همانطور که رهبری فرمودند باید هشیار باشیم و با شگردهای دشمن آشنایی پیدا کنیم و نگذاریم که دشمنان بر محاسبه مسؤولان ما اثرگذار باشند، دلبسته به وعده‌های الهی و علایق اهل بیت(ع) و وفادار عملی به آرمان‌های شهدا باشیم و از تلاش برای تقویت روحیه انقلابی‌گری و ارتقاء غیرت دینی و بصیرت انقلابی در همه امور به ویژه صحنه‌های جنگ اقتصادی و فرهنگی غافل نشویم.

حسینی بوشهری افزود: نقش مسؤولان نیز در این میان مهم است و باید دستگاه محاسباتی خود را با پیام‌های انقلاب و پیام‌ها و منویات امامین انقلاب و مطالبات به حق مردم تنظیم کنند و از کسالت و اشرافیگری و ویژه خواهی و دل دادن به دشمن به شدت پرهیز نمایند.

گرامی‌داشت ۲۴ دی، سالروز انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان امام جمعه تهران در سال۵۸، ۲۶ دی و سالروز فرار شاه خائن در پی گسترش نهضت اسلامی، ۲۷ دی سالروز شهادت نواب صفوی و یارانش و ۲۸ دی ماه سالروز وقوع جنگ جمل و اشاره به بی بصیرتی دشمن و ورود ناکثین به جنگ با حضرت امیر(ع) و یادآوری عبرت‌های دوران طاغوت و توصیه به دوری از ظلم و جفا در حق مظلومان، از دیگر مواردی بود که در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان رستم بیان شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار