مدیر جهاد کشاورزی فسا گفت: قریب به ۱۰ هزار تن وش پنبه از ۲۶۰۰ هکتار مزارع این شهرستان برداشت و تحویل کارخانه‌ها شد.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵ 15 January 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ناصر انصاری از برداشت ۱۰ هزار تن پنبه از مزارع فسا خبر داد وگفت: این شهرستان با میانگین تولید ۳.۷ تن وش پنبه در هکتار حائز رتبه اول متوسط عملکرد تولید در استان فارس است.

به گفته او؛ کارخانه‌های فسا، داراب و قم از عمده کارخانه‌های خریدار وشه پنبه کشاورزان شهرستان فسا هستند که کار پاک کردن پنبه را بر عهده دارند.

به گفته انصاری؛ مهم‌ترین ارقام پنبه شهرستان فسا شامل رقم‌های داخلی گلستان، ارمغان، ساجدی و رقم‌های خارجی مثل لیدر، ماکسا، کاریزما است که از کیفیت الیاف مطلوبی برخوردار است.

انصاری با یادآوری اینکه پنبه یک محصول صنعتی است و در فعال بودن کارخانه‌های مرتبط با صنعت نساجی ارتباط مستقیم دارد، گفت: با توجه به کمبود ادوات برداشت مکانیزه پنبه یا عدم امکان حضور ادوات در برخی از مزارع عمده برداشت پنبه شهرستان فسا با به کار گیری بیش از ۷۵ نفر روز به ازای هرهکتار نیروی انسانی انجام شد که سهم بسزایی در اشتغال فصلی کارگران داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: حضور و ایجاد صنایع وابسته به این محصول در شهرستان می‌تواند در تکمیل زنجیره ارزش و توسعه بیش از پیش پنبه به عنوان یک محصول کم آب بر در منطقه نقش بسزایی ایفا کند.

کار برداشت وش پنبه از اوایل مهرماه آغاز شد و تا اواخر دی ماه ادامه دارد.

برچسب ها: برداشت ، پنبه ، فسا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار