جعفر قادری با بیان اینکه سیاست ساخت مسکن باید مانع تبدیل مسکن به کالای سرمایه‌ای شود، تصریح کرد: توجه و بهره‌مندی از بافت مسکونی قدیمی و حمایت از اقشار متوسط و کم‌برخوردار در جامعه را می‌توان از دیگر اقدامات دولت در حوزه تأمین مسکن برای تسهیل ساخت‌وساز دانست.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸ 17 January 2022

جعفر قادری با اشاره به وعده‌های دولت سیزدهم در حوزه ساخت مسکن، گفت: سیاست‌های مسکن بر اساس عرضه و تقاضا تقسیم‌بندی می‌شود، حال اگر برای تأمین و ساخت مسکن، صرفا به سیاست طرف تقاضا و اعطای تسهیلات مسکن توجه شود، تورم در جامعه شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های عرضه بر ثبات قیمت مسکن تأثیرگذار خواهد بود، بیان داشت: کمک دولت برای توسعه زیرساخت‌های مسکن، تأثیر بسزایی در ساخت مسکن، تأمین زمین برای متقاضیان، تأمین مصالح ساختمانی، فراهم‌کردن امکانات و خدمات زیربنایی خواهد داشت.

عضو کمیسیون ویژه جهش تولید، با بیان اینکه اعطای تسهیلات مسکن به سازندگان، گامی مثبت در جهت تسهیل در ساخت‌وساز و رونق اقتصادی می‌شود، گفت: باید دولت سیاست‌های مسکن را به‌گونه‌ای طراحی کند که سبب افزایش ساخت‌وساز، عرضه مسکن، رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و کاهش نرخ تورم شود.

 

ساخت سالانه یک میلیون مسکن، اقدامی عملی است
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، افزود: دولت می‌تواند برای کاهش هزینه‌های ساخت مسکن، اقداماتی همچون تأمین زمین، ایجاد زیرساخت‌های لازم، نظارت بیشتر بر بیمه کارگران ساختمانی، توسعه فناوری‌های مرتبط با حوزه مسکن و کاهش هزینه‌های نقل انتقال را انجام دهد.

وی با بیان اینکه سیاست ساخت مسکن باید مانع تبدیل مسکن به کالای سرمایه‌ای شود، تصریح کرد: توجه و بهره‌مندی از بافت مسکونی قدیمی و حمایت از اقشار متوسط و کم‌برخوردار در جامعه را می‌توان از دیگر اقدامات دولت در حوزه تأمین مسکن برای تسهیل ساخت‌وساز دانست.

عضو کمیسیون جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، با تاکید بر اینکه ساخت سالانه یک میلیون مسکن، اقدامی عملی است، گفت: تأمین مسکن تأثیر مستقیمی بر معیشت مردم و فعال‌شدن بخش‌های مختلف تولید، صنعت و اقتصاد و در نتیجه سبب خارج شدن اقتصاد از رکود می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار