امام جمعه کوار با بیان اینکه آل خبیث سعود چاره‌ای جز پذیرش شکست ندارد، اضافه کرد: مقامات ابوظبی و امارات اگر بخواهند از حملات انصارالله یمن در امان باشند باید خود را از باتلاقی که آل‌سعود درست کرده کنار بکشند.
کد خبر: ۱۰۲۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 29 January 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: حجت الاسلام مجید گشول در خطبه‌های نمازجمعه دهه فجر را بهار جهاد تبیین دانست و اظهار داشت: جهاد تبیین عرصه همیشگی مبارزه حق و باطل است.

وی با استناد به سخنان رهبر انقلاب که فرمودند هیأت‌ها باید کانون جهاد تبیین باشد، بیان کرد: جهاد تبیین با شش محور، باورها، تشخیص‌ها، اراده‌ها، اعتمادها امیدها و اتحادها سر و کار دارد.

امام جمعه کوار با بیان اینکه آوردگاه مبارزه و زمینه جنگ نفس‌گیر و بی‌امان در جهاد تبیین به ظهور می‌رسد، تاکید کرد: در جهاد تبیین باید از روش‌های حکمت، استدلال، موعظه، سخن نرم، جدال احسن و بحث مفید و مؤثر استفاده و به محتوا، مضمون، قالب و روش توجه کنیم.

وی اشاره به اینکه محور عملیاتی جریان تحریف این است که رژیم منحوس پهلوی را بزک کنند، متذکر شد: ما باید مطالعه و بررسی کنیم که چرا انقلاب شد؟

خطیب جمعه کوار تصریح کرد: دیکتاتوری سیاه و خفقان شدید ضد مردم در دوران پهلوی با وابستگی ذلت آمیز دستگاه طاغوت به خارجی‌ها و اجنبی‌ها، وجود بدترین مفاسد در دربار، بی‌اعتنائی به مردم، خودکم‌بینی و بزرگ بینی غرب باعث شد تا مردم علیه حکومت وابسته پهلوی به رهبری حضرت امام قیام کنند.

گشول یادآور شد: در دوران پهلوی به مردم به ویژه خانوارهای روستایی بی‌اعتنایی می‌شد و تنها درصد ناچیزی از روستاها برق و آب سالم آشامیدنی داشت.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به دستاوردهای انقلاب بیان کرد: بر اساس آخرین رتبه‌بندی‌ها ایران از بین ۱۴۰ کشور جهان بدون احتساب قدرت سپاه در عرصه دفاعی در رتبه چهاردهم است.

امام جمعه کوار با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ادامه داد: ایجاد نظام مردم‌سالاری دینی و ولایی، باعث رشد صنعتی، فرهنگی، علمی، سیاسی پزشکی، بانوان، ورزش، عرصه دفاع موشکی و سایبری و موارد دیگر از دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه کوار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع دیپلماسی دولت انقلابی بیان داشت: این دولت از ظرفیت میدان و دیپلماسی با ترکیب معنویت و انقلابی‌گری و عقلانیت در سیاست خارجی خوب استفاده می‌کند.

گشول گفت: اروپایی‌ها با صحنه‌گردانی آمریکا فهمیده‌اند سفر موفق سیاسی و اقتصادی آیت‌الله رئیسی به مسکو و ارتباط جدی ایران با چین مایه‌ی کم‌اثر شدن تحریم‌ها و خنثی شدن تحریم‌ها است.

وی اضافه کرد: نقشه اروپا و آمریکا این است که به ایران اتهام بزنند، ضرب‌الاجل تعیین کنند و مذاکرات را فرسایشی کنند و این در حالی است ایران به تعهدات خود عمل کرده است اروپا و آمریکا عمل نکرده است.

گشول ضمن محکوم کردن جنایات رژیم سعودی و امارات علیه زنان و کودکان و غیرنظامیان مردم یمن و صنعا و دیگر شهرها به خاک و خون کشیده، گفت: هدف ائتلاف سعودی و امارات سرپوش گذاشتن بر شکست‌های خود و فشار بر انصارالله یمن است.

امام جمعه کوار با بیان اینکه آل خبیث سعود چاره‌ای جز پذیرش شکست ندارد، اضافه کرد: مقامات ابوظبی و امارات اگر بخواهند از حملات انصارالله یمن در امان باشند باید خود را از باتلاقی که آل‌سعود درست کرده کنار بکشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار