غلامرضا تاجگردون این مبحث جدی در خصوص اخذ مالیات بر داریی را خطاب به نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق مورد نقد قرار می دهد
کد خبر: ۱۰۲۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱ 29 January 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، بودجه 1401 در حال چکش کاری است و نمایندگان هم تلاش دارند نظرات کارشناسی تخصصی یا غیر تخصصی خود را به هر نحو ممکن بر سند دخل و خرج سال آینده قالب کنند .
یکی از کلیدی ترین نکات بودجه مربوط به افزایش مالیات دریافتی است که قرار است یکی از پایه های درآمدی برای خرج دولت را تشکیل دهد . در خصوص این بند از بودجه مباحث زیادی مطرح شده است . موافقان و مخالفان هم دلایل خود را مطرح کرده اند .
یکی از دلایل معمول و ابتدایی موافقان استناد به بحث همیشگی عدم تناسب مالیات با میزان درآمد و داریی های افراد است که بر اساس این مورد ، افراد به اصطلاح پولدار و ثروتمند باید بخشی از درآمد و حال هم داریی خود را برای هزینه دولت در بخش های مختلف به عنوان مالیات بپردازند .
یکی از مواردی که مطرح است نقش تورم در بالا رفتن اسمی یا رقمی درآمدها و ارزش ریالی داریی های مردم است به عنوان مثال کسی که خودروی خارجی 200 یا 300 میلیونی تا یکی دو سال پیش داشت اکنون به حکم تورم افسارگسیخته ، میلیاردر محسوب می شود ! این در خصوص دیگر دارایی ها و حتی درآمدها هم شامل می شود ! اما آیا واقعا این افراد ثروتمند شده اند  و در زمره مشمولین مالیات بر داریی محسوب می شوند یا باید بشوند؟!
غلامرضا تاجگردون این مبحث جدی را اینگونه خطاب به نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق مورد نقد و توجه قرار می دهد : مالیت های جدید بر سرمایه و دارایی در حقیقت Capital gains tax  (مالیات بر افزایش ارزش سرمایه) است و در همه دنیا رایج است . دقت شود افزایش ارزش سرمایه با دارایی غیر منقول مردم در شرایط کنونی ناشی از تورم ناخواسته و غیر منطقی است و اخذ مالیات ناشی از بروز این تورم ، موجب اضمحلال دارایی مردم و فرونشست بنیان زندگی می شود . قرار نیست به همه روش های غیر ممکن بودجه دولت را تامین کرد . برداشت از ثروت مردم خطرناک تر از برداشت از خزانه بانک مرکزی است .
برچسب ها: تاجگردون ، بودجه 1401
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار