امام جمعه شیراز با طرح سئوالی مبنی بر اینکه آیا مدیریت ما در این راستا حرکت می‌کند؟ گفت: بنده با تأنی به این مناطق سیل زده آمدم چون هر کسی با سرعت می‌آید و قول‌هایی می‌دهند و اجرا نمی‌شود، این سبک مدیریت باید تغییر کند. یا قول ندهید یا پای قول و حرف خود بایستید و این باید در متن مدیریت ما بیاید نه اینکه قول دهیم و عمل نکنیم.این فاصله چگونه حل می شود؟اصل صحبت ما همین است.
کد خبر: ۱۰۲۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ 30 January 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه ۱۰ بهمن در حاشیه سفر به شهرستان بیرم و بازدید از مناطق سیل زده جنوب فارس بیان کرد: ایام پیش روی ما هم از حیث شمسی هم از حیث قمری روزهای بسیار مهم و بزرگی است، روز سه‌شنبه ۱۲ بهمن و آغاز ایام‌الله دهه فجر و سالگرد بازگشت و ورود رهبر عظیم الشأن، قائد حرکت انقلاب اسلامی و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است و پایان هفته هم آغاز ماه رجب و روز میلاد پنجمین ستاره درخشان آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر (ع) است.

او افزود: این مناسبت‌ها به همه ما یادآوری می‌کند که باید نسبت به نعمت‌های الهی شکرگذار باشیم تا خدای متعال هم درهای رحمت خود را بیش از پیش به روی ما باز کند.

امام جمعه شیراز در خصوص سیل و برخی مسائل مربوط به پیشرفت و توسعه شهرستان لامرد بیان کرد: حین این سیل همدلی رخ داده است و مدیران بزرگواری کرده‌اند و از همه تشکر می‌کنیم، چون ما باید تشکر کنیم و فرهنگ این مردم فرهنگ شکر گذارانه است اما اینکه همدلی می‌کنیم یک مورد است و اینکه کار متناسب با امروز نظام اسلامی انجام می‌دهیم، موضوع دیگری است.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بحثی تحت عنوان تحول در حکمرانی را شروع کرده‌اند که ما می‌خواهیم وضع را تغییر دهیم که همه چیزهایی که به صورت نعمت نازل می‌شود به خاطر بدی مدیریت ما تبدیل به نقمت نشود و باید فکری کنیم.

او با این تاکید که، ائمه محترم جمعه باید آستین همت را بالا بزنند برای اینکه این تحول محقق شود، ادامه داد: ما باید امروز به فکر آینده مجموعه شهر و دیارمان باشیم تا نسل بعد قدردان کار امروز ما باشد.باید کاری کنیم که نتیجه آن برای نسل‌های آینده ملموس باشد و تغییر در وضعیت رخ دهد.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه این تغییرها را از حیث برنامه ریزی ملی رهبر معظم انقلاب چند سال جلوتر از ما حرکت کرده و مشخص فرموده است، گفت: ما امروز مجموعه‌ای داریم به نام سیاست‌های کلی، و هر بخشی از نظام و سیاست کلی را رهبر معظم مشخص، تبیین و ابلاغ کرده است اما در دولت‌های ما هنوز توان اینکه حرکت مناسبی انجام دهند، ایجاد نشده است و مردم ما هم برای چنین تغییراتی خود را آماده نکرده‌اند.

او عنوان کرد: مثلا امروز متاسفانه سیاست‌های کلی بخش آب یا کشاورزی مشخص است همه گله از بی آبی داریم ولی سیاست‌های کلی بخش آب یا کشاورزی اجرایی نشده است یا سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی چیست و همه گله داریم اما نمی‌دانیم ۱۰ سال است که سیاست کلی ابلاغ شده است و باید اجرا می‌کردند.

امام جمعه شیراز با طرح سئوالی مبنی بر اینکه آیا مدیریت ما در این راستا حرکت می‌کند؟ گفت: بنده با تأنی به این مناطق سیل زده آمدم چون هر کسی با سرعت می‌آید و قول‌هایی می‌دهند و اجرا نمی‌شود، این سبک مدیریت باید تغییر کند. یا قول ندهید یا پای قول و حرف خود بایستید و این باید در متن مدیریت ما بیاید نه اینکه قول دهیم و عمل نکنیم.این فاصله چگونه حل می شود؟اصل صحبت ما همین است.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: شعار دادن که کاری ندارد. مسائل فرهنگی شاید ساده حل شود اما فقط گله می‌کنیم و به راه حل نمی‌اندیشیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در فارس خطاب به مردم سیل زده بیرم گفت: شما مردمی هستید که در طول تاریخ راه حل ارائه کرده‌اید.در مشروطیت هم یک سید اینجا آمده و یک حرکت ۱۰۰ ساله انجام داده است و بیش از ۱۰۰ سال ایران تجربه قانون گذاری دارد و ۷-۸ نفر مانند همین سید نجفی لاری در همه ایران بیشتر نبوده‌اند که این کار را انجام داده‌اند.

آیت‌الله دژکام افزود: ما معمولا بار برای دولت نبوده‌ایم بلکه بال بوده‌ایم.در طول این سالیان بعد از انقلاب هم این منطقه بال نظام بوده است. می‌دانید که مسیر لار به جهرم و شیراز که افتتاح شد مردم منطقه سرمایه گذاری کردند. این را ما در خود می‌بینیم و فرهیختگی همین است که شما به جای اینکه مشکل بیآفرینید مشکل برای نظام حل می‌کنید.
الان هم نوبت یک حرکت دیگری برای شما فرا رسیده است.همه از مقامات و مسئولین پای کار هستند و با صحبتی که با جناب استاندار داشتم ایشان نیز قاطعانه تاکید کردند که مسئله آب بیرم باید حل شود.همین طور در سایر موارد بنده وظیفه پیگیری دارم و دنبال می‌کنم اما از همین جا به هم قول دهیم که مثل همیشه نقش آفرین باشیم در چیزی که چشم رهبر به من و شما دوخته شده است.

او گفت: گاهی می‌بینیم بار سنگینی از کارهای سنگینی که روی زمین مانده است روی دل رهبری است و شما باید باز هم راه حل این قفلی که برخی احساس می‌کنند در کشور وجود دارد را از همین جا کلید بزنید و ما با حمایت از هدفی که هدف خیر رهبر و نائب امام زمان (عج) است حکمرانی را به سمتی متحول می‌کنیم که بتواند هر موقع وارد عرصه عمل می شود فقط فکر امروز نکند و فکر آینده کشور هم داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: اینکه رهبر معظم در زلزله بم فرمود مقاوم سازی ساختمان‌ها را شروع کنید.از آن روز سال‌ها گذشته است و بعد از سیل در این منطقه حدود ۶۰۰ خانه تخریب و نیاز به احیا و بازسازی دارد و این یعنی مقاوم سازی انجام نشده است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در طرح هادی روستایی باید فکری برای سیل می‌شده است، گفت: اینکه فقط در تریبون لیست دهیم و آمار بگوییم سودی ندارد و رهبر معظم انقلاب هم فرمود به این آمارها خیلی اعتمادی ندارم بنابراین عملیاتی باید معلوم شود وقتی باران می‌آید مقاوم سازی انجام شده و نتیجه گرفته‌ایم.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در این سفر، ضمن بازدید از وضعیت آسیب‌های سیل هفته‌های گذشته در بیرم، با مردم آسیب دیده از این رخداد گفت و گو کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات و اقدامات انجام شده، قرار گرفت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار