دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان:تیراندازی در مراسم عروسی و فاتحه خوانی هیچ خیر و برکتی برای آنان ندارد .تفکر داشتن اسلحه به عنوان غیرت ، طایفه گرایی و اصالت اشتباه است.
کد خبر: ۱۰۲۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹ 30 January 2022

ورکشاپ یک روزه پوستر با موضوع خشونت ممنوع محکومیت و انزجار و نزاع های دسته جمعی در استان و نه با اسلحه در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری  استان، سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در حاشیه این برنامه ی فرهنگی و هنری در سخنانی اظهار داشت: تیری که از اسلحه شلیک می‌شود اگر برای دفاع از ناموس و یا برای دفاع از خاک میهن باشد این تیر، تیر مقدسی است، اما اینکه امروزه در جامعه ی ما، در مراسمات عروسی و عزا از اسلحه استفاده و تیراندازی می کنیم، نتیجه آن به خود ما بر می گردد.
سید علی ملک حسینی در ادامه اظهار داشت: یکی از شیرین ترین خاطره های شخص عروسی فرزندان اوست، اما اخیراً در استان ما اتفاقاتی رخ داده و متأسفانه در یک مراسم جشن، شخصی در عروسی دخترش بر اثر سهل انگاری تیری از اسلحه وی شلیک می شود و پدر عروس جانش را از دست داد و مراسم عروسی به عزا تبدیل شد.
 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه گفت: تیراندازی در مراسم عروسی و فاتحه خوانی هیچ خیر و برکتی برای آنان ندارد بلکه افراد بی‌گناه بر اثر این بی تفاوتی ها وسهل انگاری ها کشته می‌شوند.
 وی همچنین به خاطره تلخ تیراندازی در مراسم عروسی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال گذشته طفل سه ساله ای نیز بر اثر شلیک تیر، به دست یک جوان به صورت غیر عمد کشته شد.
وی عنوان کرد: آن طفل می تواند فرزند همه ی ما باشد، پس همه ی ما مسئول هستیم که فرهنگ‌سازی کنیم و به نظام و خشونت نه بگوییم.
 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه اظهار کرد: تفکر داشتن اسلحه به عنوان غیرت ، طایفه گرایی و اصالت اشتباه است و به شدت برخورد قضایی می‌شود.
 وی افزود: در دو سال گذشته با طرح ارتقاء امنیت اجتماعی که اکنون، مرحله یازدهم آن اجراء شد دستگاه قضایی و نیروی مقتدر انتظامی، به شدت با هرگونه ناهنجاری برخورد می‌کنند و کار ها و برخوردهای قضایی در این راستا انجام می‌شود چون امنیت و آرامش مردم، خط قرمز دستگاه قضایی استان است.
دادستان مرکز استان در ادامه اظهار داشت: برای تغیر این رویه ناصحیح تیراندازی در مراسمات شادی و عزا، یک همت دست جمعی در استان ما می‌خواهد که فرهنگ‌سازی کنیم و تیراندازی در مجالس و مراسم آن را کنترل و ممنوع نماییم.
سید علی ملک حسینی درپایان عنوان کرد: اکنون هنرمندان استان پای کار آمدند و به صورت شبانه‌روزی در سطح شهر مشغول فعالیت‌های فرهنگی هستند و نشان دادند که، شلیک یک تیر خانواده های زیادی را داغدار کرده است و جامعه و استان مان را که مفاخر زیادی دارد، نزد دیگران به عنوان یک استان ضعیف نشان می‌دهد و نیاز است که، همه ی ما با نه به خشونت و نه به استفاده از سلاح در مراسمات، فرهنگ سازی کرده و باید در مراسماتی که اقوام ما از اسلحه استفاده می‌کنند نسبت به این کار واکنش داده ایم و مخالفت نماییم.
این برنامه دومین رویداد فرهنگی و هنری در خصوص نفی خشونت و نه به اسلحه می باشد که توسط واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در یاسوج برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار