کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: سه شنبه -۱۲ بهمن‌ماه- ساعت ۰۹:۱۷ ماه از نزدیک خورشید عبور می‌کند و برای مدتی در نور درخشان خورشید محو و غیر قابل رصد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۸ 01 February 2022

تابناک فارس به نقل از ایمنا: فاطمه فخرایی‌فرد اظهار کرد: سه شنبه _۱۲ بهمن ماه_ ساعت ۰۹:۱۷ ماه از نزدیک خورشید عبور می‌کند و برای مدتی در نور درخشان خورشید محو و غیر قابل رصد می‌شود. یگانه قمر زمین در حرکت مداری خود به دور زمین هر چهار هفته یک بار مسیر خود را کامل می‌کند و در نتیجه فازهای آن از ماه جدید تا ربع اول، ماه کامل و ربع آخر تغییر می‌کند و هر ۲۹ و نیم روزه یک بار به ماه نو بر می‌گردد. ماه هر شب حدود ۱۲ درجه در آسمان حرکت می‌کند و هر روز تقریباً یک ساعت دیرتر طلوع و غروب می‌کند.

وی افزود: زمانی که ماه نو اتفاق می‌افتد؛ زمین، ماه و خورشید در یک خط تقریباً مستقیم قرار دارند و ماه در بین خورشید و زمین قرار خواهد گرفت که باعث خواهد شد در این وضعیت ما نتوانیم ماه را در آسمان رصد کنیم. طی روزهای آینده ماه در اواخر بعدازظهر به صورت یک هلال باریک که کمی بعد از خورشید غروب می‌کند، نمایان می‌شود. در لحظه مقارنه ماه و خورشید، ماه از فاصله چهار درجه و ۴۹ دقیقه قوسی خورشید در صورت فلکی جدی عبور می‌کند.

برچسب ها: نجوم ، پدیده نجومی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار