معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط‌ زیست کشور برای شرکت در بزرگداشت روز جهانی تالاب‌ها به شهرستان بختگان سفر کرد.
کد خبر: ۱۰۲۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ 03 February 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی سلاجقه در سفر به استان فارس از روند احیای تالاب بختگان بازدید کرد و در همایش روز جهانی تالاب‌ها هم حضور خواهد داشت.

کنفرانس بین المللی روز جهانی تالاب به میزبانی شهرستان بختگان با حضور معاون رییس جمهور و نماینده برنامه عمران ملل متحد ۱۴ بهمن‌ماه در شهرستان بختگان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان فارس گفت: این گردهمایی بزرگترین رویداد روز جهانی تالاب‌های کشور است که در جریان آن قهرمانان تالاب‌ها انتخاب خواهند شد.

حمید ظهرابی گفت: شعار امسال روز جهانی تالاب‌ها «تالاب‌ها را ارج نهیم، مدیریت کنیم، احیا کنیم و دوست بداریم است که در سال‌های اخیر خشکسالی و توسعه ناپایدار در حوضه‌های تالابی صدمات جبران ناپذیری را به تالاب‌های استان وارد کرده است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان فارس گفت: تالاب پریشان به شدت تحت تاثیر برداشت منابع آب زیرزمینی است و سطح سفره‌های آب ١٣ متر پایین‌تر از سطح دریاچه است.

روز جهانی تالاب‌ها برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ جشن گرفته شد و تا کنون ۲۵ عنوان شامل ٣٦ تالاب از ایران در لیست تالاب‌های کنوانسیون رامسر قرار گرفته که ۲ عنوان (ارژن – پریشان و نیریز- کمجان) شامل ۵ تالاب (ارژن، پریشان، طشک، بختگان و کمجان) از فارس هم در این لیست قرار دارند.

نی ریز – کمجان یکی از سایت‌های استان فارس شامل مجموعه تالاب‌های طشک، بختگان و کمجان از ۱۹۹۰/۷/۴ (۱۳۶۹/۴/۱۳) در لیست مونترو یا لیست قرمز قرار گرفته یعنی این تالاب‌ها در معرض تغییرات اکولوژیکی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار