نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قانون استفاده پلیس از سلاح گرم را تغییر خواهیم داد.
کد خبر: ۱۰۲۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 04 February 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه که مسلم است باید قانون حمل سلاح برای نیرو‌های انتظامی و پلیس در مواقع ناامنی و مقابله با حوادث تقویت شود.

به گفته او در گذشته اقداماتی رقم خورد که باعث شد اقتدار نیرو‌های انتظامی کشور دچار خدشه شود که نتیجه آن اتفاق افتادن چنین مواردی برای نیرو‌های انتظامی شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس می گوید: قطعا کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به نواقص قوانین استفاده از سلاح توسط نیروی انتظامی و پلیس ورود خواهد کرد تا دوباره اقتدار لازم را به این نیروی وظیفه برگرداند.

عزیزی گفت: در مقابل، دولت و پلیس می‌توانند لوایحی در جهت برگرداندن اقتدار نیروی انتظامی و جبران نواقص قوانین قبلی و استفاده از سلاح به مجلس و کمیسیون امنیت ملی ارائه کنند و مجلس یازدهم هم تا به ثمر رسیدن آن، این موضوع را دنبال خواهد کرد.

او می گوید: قطعاً بعد از بازگشایی مجلس شورای اسلامی این موضوع در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح خواهد شد تا قانون استفاده از سلاح رفع شود و اقتدار به پلیس کشور بازگردد.

نایب‌رئیس اول کمیسیون امنیت ملی گفت: موضوع شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی در شیراز را در گفت و گو با فرمانده انتظامی استان فارس دنبال کرده ام و مجلس آمادگی تغییر قوانین برای ایجاد اقتدار بیشتر در پلیس را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار