تابناک تهران - مديركل استاندار استان تهران گفت: نتيجه نهايي بررسي ها بر روي آب معدني دماوند تا پايان هفته مشخص مي شود چرا که در نمونه‌ای که تشخیص میکروب داده شده است طبق ادعای جدید این کارخانه ممکن است جعل عنوان و تقلب در عنوان رخ داده باشد!
کد خبر: ۱۰۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰ 29 September 2015
شك، در سلامت آب معدني اين روزها مردم را رها نمي كند،تصور اينكه يك بطري آب معدني يا آب آشاميدني در فروشگاه، به ميكروب آلوده باشد دور از ذهن نيست.

به گزارش تابناک تهران، چندي پيش خبري از سوي يكي از مسئولان وزارت بهداشت در رابطه با آلودگي ميكروبي يكي از آب معدني هاي معروف منتشر شد و بلافاصله مهر پلمب بر درب كارخانه آب معدني "دماوند" خورد.

حالا مسئولان و كارشناسان استاندارد استان تهران دست به كار شده اند تا با انجام بررسي ها و تست هاي تخصصي تكليف اين برند معروف آب معدني را تعيين كنند.

مسلم بيات، مديركل استاندارد استان تهران در گفت و گو با تابناك با اشاره به اينكه در حال انجام تست مجدد بر روي آب معدني دماوند هستيم گفت:‌ از سال گذشته توليدات آب معدني "دماوند" با عنوان "آب آشاميدني" در بازار عرضه مي شود.

وي افزود:‌اجراي عمليات تصفيه بر روي آب هاي معدني آن را به آب آشاميدني تبديل مي كند كه اجراي فرآيند فيلتراسيون و كاهش سختي آب بر آب دماوند موجب شده است با عنوان آب آشاميدني دماوند در بازار عرضه شود.
 
بيات با اشاره به اينكه آزمايشات و نتايج بررسي هاي وزارت بهداشت بر روي آب آشاميدني دماوند هنوز به دست نرسيده گفت: براساس اقرار شركت آب معدني دماوند وجود باكتري "سودوموناس "در بررسي اوليه تشخيص داده شده ،اين در حالي است كه در سه ماهه نخست سالجاري آزمايشات آب معدني دماوند نشان مي دهد مشكلي در آب وجود ندارد.

مديركل استاندارد استان تهران ادامه داد: آب معدني دماوند معتقد است،موردي كه تحت تست اوليه قرار گرفته و ميكروب در ان تشخيص داده شده ممكن است متعلق به شركت نبوده و جعل عنوان آب معدني دماوند باشد.

بيات عنوان كرد:‌در حال حاضر منتظر نتايج بررسي هاي بعدي بر آب معدني دماوند هستيم كه علاوه بر تست هاي ميكروبي بررسي هاي استاندارد هم انجام شود.

 به گفته مديركل استاندارد استان تهران امكان آلودگي ثانويه،انجام نادرست عمليات فيلتراسيون و جعل عنوان و تقلب در آب معدني دماوند فرضيه هايي است كه در صورت اثبات، امكان فعاليت مجدد آب معدني دماوند را فراهم مي كند.
 
وي افزود:‌بررسي نمونه هاي سال گذشته آب معدني دماوند و نمونه هاي كنوني هيچ مغايرتي تاكنون نداشته اما منتظر پاسخ نهايي تست ها و آزمايش ها هستيم كه تا روز چهارشنبه نهايي مي شود.
 
بيات در پايان گفت:‌ براي جلوگيري از بروز تقلب وسوء استفاده در عنوان مواد غذايي و ساير برندها لازم است تا عرضه كنندگان هراز چندگاهي از بر وضعيت عرضه و فروش مواد غذايي خود سركشي داشته باشند و انجام تست هاي موردي و رندمي را در دستور كار قرار دهند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار