نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: بهتر است این پیشنهادات سخاوتمندانه آمریکایی ها و آب نبات چوبی که پیشنهاد دادند را به آقای بایدن بدهند تا خوابش نبرد.
کد خبر: ۱۰۲۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷ 09 February 2022

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: ابراهیم عزیزی در واکنش به معافیت تحریم های هسته ای غیرنظامی ایران از سوی دولت بایدن گفت: دوران اینکه با یک آب نبات چوبی اصالت هسته ای کشوری را به یغما ببرند گذشته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس تاکید کرد: دوران اینکه آمریکایی ها با وعده های پوچ و تو خالی با ملتی بصیر، آگاه، هوشمند و ایستاده برخورد کنند گذشته است.

وی بیان کرد: بهتر است این پیشنهادات سخاوتمندانه آمریکایی ها و آب نبات چوبی که پیشنهاد دادند را به آقای بایدن بدهند تا خوابش نبرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور برای تسهیل مذاکرات وین، تصمیم گرفته است برخی از معافیت‌ها تحریمی ایران را که دولت ترامپ لغو کرده بود، بازگرداند. معافیت‌های جدید به کشورها و شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد تا در پروژه‌های غیرنظامی نیروگاه هسته‌ای بوشهر ایران، آب سنگین اراک و راکتور تحقیقاتی تهران کار کنند.

دونالد ترامپ در مه ۲۰۲۰ به این معافیت‌ها به‌عنوان بخشی از برنامه «فشار حداکثری» خود علیه ایران پایان داده بود. وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: معافیت از این فعالیت‌ها برای تسهیل گفت‌وگوها طراحی شده است که برای رسیدن به توافق در بازگشت متقابل به برجام کمک می‌کند و زمینه را برای بازگشت ایران به اجرای تعهداتش فراهم خواهد کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار