مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد محتوای آموزشی، فضای آموزشی، معلمان، دانش آموزان و اولیاء را از اجزا و ارکان کلیدی و مؤثر تشکیل دهنده نظام آموزشی قوی دانست وگفت: برای رسیدن به جامعه مطلوب و کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند توجه بیشتر به جایگاه آموزش وپرورش در کشور هستیم.
کد خبر: ۱۰۲۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱ 15 February 2022

کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند توجه به جایگاه آموزش و پرورش است

آیین بزرگداشت فرخنده زادروز میلاد مولود کعبه ، مولی الموحدین حضرت علی (ع) باحضور مدیرآموزش وپرورش و مسئولان مرکز تحقیقات و اعضای شورای مدرسه ومعلمان هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در این آیین باشکوه، با تبریک 13 رجب خجسته میلاد حضرت علی (ع) گفت: مولای متقیان حضرت علی(ع) عصاره همه فضایل و خوبی ها والگویی نمونه برای همه آزادیخواهان جهان است.
کورش دلشاد ، آزادگی ، دفاع از حق وعدالت ، اخلاص ، نظم در کارها و احترام به شخصیت انسان ها را مهمترین ویژگی حضرت علی (ع)برشمرد وگفت: در اندیشه سیاسی حضرت علی (ع) بر لزوم رعایت حق و حقوق مردم بسیار تاکید شده است .
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به نامگذاری روز میلاد حضرت علی (ع ) به عنوان روزپدر ، ابراز امیدواری کرد: آحاد جامعه مسلمانان با الگو قراردادن آن حضرت، درمسیر رسیدن به رشد ، بالندگی و کمالات انسانی گام های استوارتری بردارند.
دلشاد با تقدیر از تلاشهای مدیر ومحموعه عوامل اجرایی و هنرآموزان هنرستان کشاورزی گفت: توجه به مدرسه ،توجه به انسان است و رسالت مهم آموزش وپرورش تربیت انسانهای خلاق،دین باور ،متعهد در تراز نظام جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه خانواده به عنوان نهاد مهم اجتماعی در کنار معلمان نقش بی بدیلی در شکوفایی سرمایه های انسانی جامعه دارند گفت: بدون مشارکت اولیاء و همکاری سایر دستگاهها تحقق اهادف متعالی آموزش وپرورش امکان پذیر نیست.
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد، نظام آموزشی را از ارکان اصلی توسعه انسانی برشمرد وگفت: نهاد آموزش و پرورش به عنوان زیر ساختی ترین سنگ بنای تحولات جامعه به شمار می آید که در این زمینه معلمان نقش کلیدی و تاثیرگذاری دارند.
دلشاد افزود: شورای معلمان و شورای مدرسه جز ارکان مهم در آیین نامه اجرایی مدارس و دارای اختیارات خوبی هستند که برای ارتقاء کیفی آموزش باید به شکل کاربردی و منظم برگزار تا تاثیرات خوبی در امر آموزش داشته باشند.
وی ، محتوای آموزشی، فضای آموزشی، معلمان، دانش آموزان و اولیاء را از اجزا و ارکان کلیدی و مؤثر تشکیل دهنده نظام آموزشی قوی دانست وگفت: برای رسیدن به جامعه مطلوب و کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند توجه بیشتر به جایگاه آموزش وپرورش در کشور هستیم.
رئیس اداره آموزشهای رسمی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه با تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر گفت: فعالیتهای علمی و آموزشی هنرستان کشاورزی در سایه مدیریت علمی و توانمند و هنرآموزان با تجربه در این شرایط کرونایی ستودنی است.
ضرغام عزیزی افزود: هنرستان کشاورزی فرصت ارزشمندی برای هنرجویان جهت مهارت آموزی در رشته های مرتبط با بخش کشاورزی فراهم آورده است.
وی افزود: : آموزش تنها راه تغییر و تحول در جامعه است و تنها راه کمک به حل مشکل اشتغال و رفع بیکاری نیز تحصیل دررشته های فنی وحرفه ای وکاردانش بالاخص در بخش کشاورزی با توجه به ظرفیتها وپتانسیلهای استان است.
عزیزی ، تقویت هنرستان کشاورزی را از اولویتهای مرکز تحقیقات کشاورزی استان دانست و گفت: تلاش می کنیم تا آنجا که توان داریم در زمینه حل مشکلات این هنرستان و ارتقاء کیفیت آموزشی گامهای بزرگی برداریم.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در این آیین با تبریک ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) گفت: شورای معلمان و مدرسه از ارکان کلیدی اداره مدرسه است که به شکل کیفی ومنظم برای استفاده از نظرات سازنده معلمان و عوامل اجرایی تشکیل می شود.

کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند توجه به جایگاه آموزش و پرورش است

سید ولی موسوی ،توجه به خلاقیت و حضور موثر در مدرسه را از مهمترین ویژگیهای معلمان دانست وگفت: همه باید با برنامه ریزی اصولی برای آموزش کیفی فرزندان این دیار بیش از گذشته تلاش کنیم.
وی با تقدیر وتشکر از فعالیتهای خوب معلمان در شرایط کرونایی خطاب به معلمان گفت: رسالت همه ما تربیت انسان در تراز نظام جمهوری اسلامی است که باید در این زمینه از همه ظرفیتها وپتانسلیهای خویش برای آموزش مطلوب هنرجویان بهره جوییم و همیشه دنبال کارهای خلاقانه باشیم.
موسوی پرهیز از مسائل حاشیه‌ای و توجه خاص به مسائل آموزشی و علمی هنرستان را از سیاست‌های کلیدی مجموعه عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی عنوان کرد و گفت: با همکاری مسئولان مرکر تحقیقات ،جهاد کشاورزی و آموزش وپرورش و با بهره گیری از سایر ظرفیت‌های استانی تلاش می‌کنیم مهارت آموزی و آموزش کیفی هنرجویان به بهترین نحو ممکن انجام شود.
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در پایان، همدلی و تعامل خوب مجموعه کادر اجرایی و آموزشی هنرستان کشاورزی را نمونه بارزی از مدیریت مشارکتی برای رسیدن به وضعیت مطلوب ذکر کرد و از حمایتهای آموزش وپرورش شهرستان و مرکز تحقیقات کشاورزی در ایجاد بستری بانشاط برای آموزش کیفی هنرجویان تشکر و قدردانی کرد.
مراسم مولودی خوانی، پخش نماهنگ و قرائت اشعاری در مدح مولای متقیان حضرت علی (ع) از دیگر برنامه های این آیین باشکوه بود.
در پایان از هنرآموزان هنرستان آیت الله ملک حسینی با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار