تابناک: مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: یارانه تخصیصی به دامداران بر اساس مقدار تحویل شیر به کارخانه های لبنی در سه ماهه اول سال محاسبه و مستقیماً به حساب دامداران از طریق جهاد کشاورزی واریز شد.
کد خبر: ۱۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۴ 26 January 2015

به گزارش تابناک 'طهمورث نامداری' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از آنجا که قیمت تولید شیر برای دامدار با هزینه پرداختی از سوی کارخانه ها برای خرید شیر همخوانی ندارد، دولت در تیرماه امسال مبلغ یکهزار و 440 تومان را برای خرید شیر به کارخانه ها اعلام و ابلاغ کرد.

وی افزود: اما تاکنون با گذشت بیش از ده ما از سال جاری مدیران کارخانه های محصولات لبنی حاضر به پذیرش و پرداخت قیمت تعیین شده از سوی دولت نشدند و بنابر این دولت و سازمان جهاد کشاورزی عهده دار پرداخت یارانه به دامداران شده است.

وی تاکید کرد: مبلغ پرداختی بعنوان یارانه شیر به دامداران تنها بخشی از هزینه های تولید آنها را تامین خواهد کرد و تاکنون مبلغ 103 میلیارد ریال یارانه شیر بابت سه ماه اول امسال به حساب آنها واریز شده است.

نامداری با اشاره به اینکه تا چند روز آینده مبلغ 50 میلیارد ریال دیگر پس از تایید سازمان حمایت عملیاتی خواهد شد، گفت: این مبالغ برای پایدار کردن تولید و تثبیت قیمت شیر خام صورت می گیرد.

وی افزود: هم اکنون دو هزار و 400 واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی با تولید روزانه از پنج تن تا 186 تن شیر با 120 هزار راس دام مولد شیری در سطح استان اصفهان فعالیت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: میانگین قیمت خرید شیر از دامداریهای استان برای واحدهای صنعتی یکهزار و 180 تومان و برای سایر دامداریها زیر هزار تومان است که قیمت بسیار پایینی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار