جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از اجرای مرحله نهم طرح عملیاتی ظفر در 8 شهرستان با رمز "يا زينب كبری (س)" به منظور افزایش احساس امنیت عمومی برای شهروندان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲ 20 February 2022

به گزارش تابناک مازندران، اخبار سراسری شرق تا غرب نیروی محترم انتظامی استان مازندران در مورخه 01/12/1400 تقدیم حضورتان می گردد .


راه اندازی سامانه پیامکی پلیس 110 در مازندران 
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان مازندراناز راه اندازی سامانه پیام کوتاه مرکز فوریت های پلیسی 110 برای افرادی که قادر به ارتباط کلامی نیستند، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"سید محسن جعفری" با اعلام این خبر، بیان داشت: همزمان با سراسر کشور، سامانه پیام کوتاه 110 در استان مازندران افتتاح شد.
وی با اشاره به اینکه پلیس به افرادی که مشکل صحبت، شنیدن و یا گویش دارند با افتتاح سامانه پیام کوتاه 110 خدمت رسانی خواهد کرد، افزود: هم استانی های عزیز می توانند به صورت شبانه روز با این سامانه در حوزه هاي مختلف فوريت های پلیسی، بررسي اطلاعاتي، راهنمايي و ارشاد خدمات دریافت کنند.
رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه پلیس در راستای افزایش خدمات رسانی به مردم، توسعه و هوشمندسازی برنامه های خود به تازگی اقدام به راه اندازی سامانه پیام کوتاه 110 کرده است، اظهار داشت: با استناد به گزارش انجمن حمایت از افراد با افت شنوایی، قریب به 2 درصد از جامعه را افراد ناشنوا یا با افت شنوایی تشکیل می دهند که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با مرکز فوریت های پلیسی نیستند که خوشبختانه با رونمایی از سامانه پیام کوتاه این امکان فراهم شده که این افراد با پلیس در ارتباط باشند.
سرهنگ جعفری در خصوص قابلیت های سامانه پیام کوتاه 110 خاطر نشان کرد: شهروندان مازندرانی که تمایل به ارسال پیامک به این سامانه دارند، ابتدا پیش شماره 110 و سپس کد استان محل سکونت ( کد مازندران 11011-11)  را وارد و سپس درخواست خود را به همراه آدرس و نشانی مورد نظر مطرح کنند.
اجرای طرح عملیاتی ظفر 9 به منظور افزایش احساس امنیت عمومی در مازندران 
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از اجرای مرحله نهم طرح عملیاتی ظفر در 8 شهرستان با رمز "يا زينب كبری (س)" به منظور افزایش احساس امنیت عمومی برای شهروندان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید موسی حسینی"  با حضور در فرماندهی انتظامی شهرستان آمل و در بازدید از دستاوردهای طرح ظفر 9 پلیس آمل ، گفت: در راستای اجرای تدابیر سردار فرمانده انتظامی استان مازندران، طرح ظفر9 با رمز عملیاتی "يا زينب كبری (س) " و با بکارگیری 128 تیم عملیاتی بصورت همزمان در 8 شهرستان گلوگاه، نكا، سيمرغ، بابلسر، فريدونكنار،آمل، چالوس و رامسر به مرحله اجرا در آمد.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مازندران تصریح کرد: این طرح با دو هدف کلی، افزایش احساس امنیت عمومی برای شهروندان و برخورد قاطع با بر هم زنندگان  نظم و امنیت بویژه سارقان، اراذل و اوباش، قاچاقچیان و خرده فروشان موادمخدر بمنظور ارتقای امنیت اجتماعی اجرا شد.
وی افزود: در اجرای این طرح 29 عامل افیونی و 21 معتاد متجاهر دستگیر و در مجموع 14 کیلو گرم انواع مواد مخدر از آنان کشف شد.
سرهنگ حسینی از عملیات ویژه مقابله با سرقت در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: با دستگیری 84 سارق، یک خودرو و 5 دستگاه موتورسیکلت سرقتی از مخفیگاه های این سارقان کشف شد.
وی از دستگیری14 نفر از اراذل و اوباش در سطح استان خبر داد و گفت: در این طرح 238 نفر از مجرمان تحت تعقیب مراجع قضائی شناسایی و دستگیر شدند.
حسینی به کشف 24 قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و یک قبضه سلاح جنگی در این طرح نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در اجرای طرح مقابله با قاچاق کالا، 4 تن چوب جنگلی و یک دستگاه موتورسنگین قاچاق نیز کشف شد. 
سرهنگ حسینی از توقیف 55 خودرو و 21موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت برای مردم و رعایت نکردن قرانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در این طرح نیز خبر داد.
جانشین انتظامی استان مازندران از ادامه این طرح در استان خبر داد و با اشاره به عزم قاطع پلیس در مقابله با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی و مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی از مردم خواست: برای برقراری نظم و امنیت مطلوب جامعه با پلیس همکاری کنند.
کشف 16 کیلو مواد مخدر در بابل 
فرمانده انتظامی بابل از کشف 16 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ در آن شهرستان خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدزمان شالیکار در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر فعالیت تعدادی از توزیع کنندگان مواد مخدر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار عوامل پاسگاه زرگرشهر فرماندهی شهرستان بابل قرار گرفت.
وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسائی مخفیگاه این توزیع کننده مواد مخدر  شدند.
فرمانده انتظامی بابل تصریح کرد: ماموران با هماهنگی قضائی و رعایت موازین اسلامی وارد مخفیگاه متهم شدند و 16 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و متهم را دستگیر کردند.
 سرهنگ شالیکار در پایان خاطرنشان کرد: امنیت و سلامت شهروندان از اولویت های ماموریت های پلیسی و دستگاه قضائی بوده و پلیس به عده ای سودجو اجازه نخواهد داد تا امنیت و سلامت شهروندان که ثمره خون هزاران شهید مدافع امنیت است، خدشه دار کنند.
مهارت ارتباط مؤثر بین زوجین 
در یک رابطه دونفره هر فرد نیازها و سبک های ارتباطی متفاوتی دارد، زوج ها باید راهی برای برقراری ارتباط پیدا کنند که مناسب رابطه آن ها باشد... . 
در یک دنیای کامل، همه ما باید یاد بگیریم که ارتباطاتی که بر مبنای دادن و گرفتن است می تواند بسیار مفیدتر از تلاش برای گرفتن یک جانبه بدون توجه به نظرات دیگران باشد.
مراحل برقراری ارتباط موثر و شفاف بین زوجین:
-1باهم صحبت کنید:
مهم نیست که چقدر یکدیگر را می شناسید و دوست دارید، نمی توانید ذهن شریک زندگی خود را بخوانید. برای جلوگیری از سوءتفاهم هایی که ممکن است باعث آسیب، عصبانیت، رنجش یا سردرگمی شود، باید به صورت شفاف ارتباط برقرار کنیم.
در یک رابطه دونفره هر فرد نیازها و سبک های ارتباطی متفاوتی دارد، زوج ها باید راهی برای برقراری ارتباط پیدا کنند که مناسب رابطه آن ها باشد، سبک های ارتباطی سالم نیاز به تمرین دارد و ارتباط نیز همیشه کامل نخواهد بود.
2- آرام باشید:
اگر موضوع مورد بحث موضوعی چالش برانگیز است، برای بحث درباره آن برنامه بریزید. جایی را برای بحث انتخاب کنید که آن را به بیراهه نمی کشد و فرصت می دهد که بر روی موضوع مورد نظر بحث کنید. به طور مثال به هیچ وجه در مورد مسائل مالی در رختخواب صحبت نکنید.
3- تمام توجه تان را به همسرتان معطوف نمایید:
تمام وسایلی که ممکن است حواس شما و یا همسرتان را پرت نماید، خاموش نمایید. به طور مثال موبایل خود را سایلنت کنید، تلویزیون را خاموش کنید و حتی بچه هایتان را به کسی بسپارید که در این زمان چیزی و یا کسی مانع ارتباط مؤثر شما نشود.
کمی به سمت همسر خود متمایل شوید و اجازه دهید زبان بدن شما پیغامی از اتصال را انتقال دهد، به خصوص اگر نگرانید که مطرح کردن موضوع مورد نظر ممکن است ابتدای امر بین شما فاصله بیندازد.
4- به همسرتان نگاه کنید:
در تمام طول بحث ارتباط چشمی خود را با وی برقرار نگه دارید. سعی در نگاه بالا به پایین به همسرتان نداشته باشید و پیغامی مبنی بر اینکه از رو در رو شدن با شریک زندگیتان بیم دارید به وی نفرستید. به محض این که متوجه شدید نگاهتان به سمت دیگری متمایل شد، نگاه خود را به صورت همسرتان برگردانید.
5- با عباراتی که با «من» شروع می شود بحث را باز کنید:
در این صورت فشار را از روی همسرتان بر می دارید، البته شروع جمله با من به این معنی نیست که به او بگویید که «من نیاز دارم که تو تغییر کنی» بلکه به این معنی است که احساساتتان را به خود نسبت دهید و از زبانی استفاده کنید که نشان دهد که کاملا به این مساله واقفید که هر یک از شما مسئول احساسات و تفکرات خود است.
6- از همسرتان درخواست کنید که پیش فرض های خود را با شما در میان بگذارد:
با استفاده از سوالات باز که با کلمات سوالی مانند چه، چگونه و چه راهی شروع می شود، به همسرتان فرصت دهید که دیدگاه های خود را با شما در میان گذارد.
توجه کنید که سوالات بسته فقط جوابی یک یا دو کلمه ای دارد و فقط مخاطب می تواند تایید یا تکذیب نماید، در صورتی که سوالات باز می تواند نقطه نظرات و راه حل های بهتری را استخراج کند.
7- حرف همدیگر را قطع نکنید:
حتی اگر با قسمتی و یا کل صحبت همسرتان موافق نیستید، متمرکز بمانید، توجه کنید و ارتباطتان را قطع نکنید، تمام تمرکز خود را بر هدف کلیدی اصلی که ارتباطی صادقانه است، حفظ کنید.
8- آنچه از حرف های همسرتان برداشت می کنید را به عنوان بازخورد عنوان نمایید:
مطمئن شوید که به غیر از کلمات همسرتان، تمام پیغامی که همسرتان قصد داشته به شما منتقل کند را درک کرده اید. بدین صورت با او چک کنید: «آن چه که من از صحبت هایت شنیدم این بود که...» و یا «اگر درست از حرف هایت متوجه شده باشم، فهمیدم که تو احساس می کنی...».
این نوع گفتمان به همسرتان کمک می کند تا متوجه شود برای شما مهم است که منظور اصلی او را درک کنید؛ چرا که حتی بررسی می کنید تا مطمئن شوید که برداشتتان درست است. به علاوه این سبک از بازخورد کمک به همدلی با دیدگاه همسرتان می کند.
9- از زبان همکاری استفاده کنید:
توجه کنید غیر از شما دو نفر، نفر سومی که ارتباط شماست در اتاق حضور دارد، زوج درمانگران معتقدند که وقتی با زوجین کار می کنند، سه مراجع در اتاق حضور دارند؛ هر کدام از زوجین و ارتباط بین آن ها آنچه که به نفع شما و یا زوج شماست، لزوما به نفع ارتباط زوجی شما نیست.
10- ایده هایتان را با همسرتان در میان بگذارید:
اگر مشکلی وجود دارد که قصد برطرف کردن آن را دارید ایده هایتان را با راه حل های کاربردی پیوند دهید و با همسرتان در میان بگذارید و نظر او را جویا شوید، مثلا بگویید شاید بتوانیم فلان چیز را امتحان کنیم و یا به نظرت چطور است که آنرا انجام دهیم و یا حتی بهتر است که بگویید من جوابی نمی یابم، تو فکر می کنی در حال حاضر چکاری باید انجام دهیم؟
11- خود را مشتاق شنیدن نشان دهید:
ارتباط خوب را ادامه دهید و خود را مشتاق شنیدن نشان دهید و مطمئن شوید که به درستی پیغام های شریک زندگیتان را شنیده اید و از اینکه بگویید متوجه منظور او نشده اید، اصلا نترسید
تهیه کننده: سیده مریم کربلایی مشاور و مددکار فرماندهی انتظامی شهرستان سیمرغ
--------------------
تاب آوری 
گروه استان ها- مازندران- مسئولیت پذیری و توانمندی برای عمل جسورانه در موقعیت های نامطلوب از فاکتورهای تاب آوری است و مادامی که مسئولیت پذیر نباشید قادر کسب مهارت تاب آوری نخواهید شد. 
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که با خانواده ای برخورد کرده باشید که محیطی پر چالش و پراسترس داشته باشد و اعضای آن در معرض آسیب های زیادی قرار داشته اند ولی با این وجود فرزندانی موفق از دل این خانواده ها بیرون آمده و این موفقیت در ذهن همه سؤال ایجاد کرده است و باعث شده همگان در گفت و گوهای روزمره خود از فرزند یا فرزندان این خانواده برای دیگران مثال بزنند.
این توانمندی همان مهارت تاب آوری است، وجود مهارت تاب آوری در اینگونه افراد باعث شده که با وجود مشکلات و استرس های محیطی بتوانند به مسیر خود ادامه دهندو آسیب کمتری ببینند و البته بسیار پیش می آید که فرزندان یک خانواده بسیار متفاوت از یکدیگر در برابر مشکلات خانوادگی واکنش نشان دهند .
ممکن است فردی با وجود کوچکترین مشکلی احساس درماندگی کند و آسیب های زیادی به وی وارد شود، در این گونه شرایط می توانیم بگوییم که تاب آوری فرد بسیار پایین است.
افراد تاب آور نسبت به رویدادهای زندگی متعهد و مسئویت پذیر هستند و توانایی درگیر شدن عمیق با فعالیت ها و رویدادهایی زندگی را دارند، آنها هم چنین معتقد هستند که توانایی کنترل و تاثیر گذاری بر فعالیت های زندگی را دارندو خصوصیت چالش پذیری نیز دارند، یعنی اینکه با وجود تغییرات زیاد در زندگی معتقدند که می توانند به رشد و پیشرفت ادامه دهند.
افراد تاب آور معمولا ارتباطات اجتماعی محکم و گسترده ای دارند و از درخواست کمک از دیگران واهمه ندارند و قادرند متناسب با موقعیت از دیگران درخواست کمک کنند و خودشان را قربانی شرایط فرض نمی کنند بلکه تمام تلاششان را می کنند تا بتوانند به خوبی شرایط را کنترل کنند.
این افراد مهارت حل مسئله بالایی دارند و در هنگام بروز مشکل سعی می کنند به ارزیابی دقیق از مشکل و شرایط بپردازند تا بتوانند راه حل درست را برای آن پیدا کنند .
این افراد پذیرش بالایی دارند، واقع بین هستند و می پذیرند که وجود موانع در زندگی هر فردی طبیعی و غیر قابل انکاراست و آگاه هستند و سعی می کنند نسبت به افکار ،هیجانات و رفتارهای خود ،آگاهی داشته باشند و احساسات خود را بشناسند تا بتوانند به شیوه درستی آن را مدیریت کنند.
راهکارهای افزایش تاب آوری:
ارزش قائل شدن برای خود، مراقبت از خود بالا بردن عزت نفس:
یکی از مواردی که باعث می شود افراد احساس می کنند می توانند روی شرایط کنترل داشته باشند عزت نفس و خود باوری است .
زمانی که شما خودتان را باور داشته باشید و به توانایی خودتان ایمان داشته باشید در برابر مشکلات نیز خودتان را فردی ضعیف نمی بینید و درمانده نمی شوید و برای بهبود شرایط تلاش می کنید .
زمانی شما می توانید عزت نفس داشته باشید که تصویر خوبی از خودتان داشته باشید، نیاز است که برای حفظ سلامت جسمانی و روانشناختی خود تلاش کنید و برای این کار به فعالیت های لذت بخش بپردازید؛ یعنی نیاز است که نسبت به نیازهای شخصی و هیجانات خود حساس باشید.
فردی که به خود مراقبتی و خود آگاهی برسد میل و اشتیاق بیشتری برای حل مشکلات از خود نشان می دهد.
هدف گذاری:
سعی کنید در زندگی برای خود هدف داشته باشید و هدفمند حرکت کنید، هدف گذاری باعث می شود که فرد نسبت به آینده خود جهت گیری داشته باشد و برای تحقق بخشیدن به آن ها تلاش کند و موانع را از پیش روی خود بردارد.
آگاهی نسبت به هیجانات و دیدگاه های منفی:
افکار منفی و هیجانات و نوع رفتار ما اهمیت فوق العاده ای دارند، بنابراین سعی کنید افکار و هیجانات منفی خود را بشناسید و آن ها را به چالش بکشید و اگر بحران ها را به صورت موقعیتی غیر قابل حل تصور می کنید افکارتان را اصلاح کنید.
زمانی که ما شرایط و موقعیت های پر چالش و مخاطره آمیز را بر طرف نشدنی می بینیم از حرکت باز می ایستیم و گام های مثبتی که می توانیم در جهت بهبود شرایط و حل مشکل بر داریم محدود می شوند.
تقویت مهارت های ارتباطی:
یکی از موارد مهمی که می تواند در افزایش تاب آوری موثر باشد تقویت مهارت های ارتباطی است، مهارت های ارتباطی باعث می شود که شما دوستان خوبی در کنار خود داشته باشید و همین طور با اعضای خانواده خود روابط خوبی برقرار کنید، در نتیجه در زمان بروز مشکل و بحران احساس تنهایی نمی کنید و به کمک دوستان و آشنایان خود دلگرم باشید.
تلاشگر و مسئولیت پذیر بودن:
برخی از افراد در هنگام بروز مشکل از مسئولیت پذیری اجتناب می کنند و مدام شرایط و اطرافیان را در بوجود آمدن مشکل مقصر می دانند، به همین دلیل دیدگاه منفعلانه ای دارند و منتظر می مانند تا مسائل خودشان حل شوند در صورتی که واقعیت این است که تا زمانی که مسئولیت پذیر نباشید و برای بهبود شرایط تلاش نکنید چیزی تغییر نخواهد کرد.
مسئولیت پذیری و توانمندی برای عمل جسورانه در موقعیت های نامطلوب برای حل مسائل یکی از فاکتورهای تاب آوری است و مادامی که مسئولیت پذیر نباشید قادر به حل مشکلات خود و در نتیجه کسب مهارت تاب آوری نخواهید شد.
تهیه کننده: کارمند نرگس رضازاده- مشاوره ومددکاری اجتماعی کلانتری 12 بابلسر
-------------------
36 فقره سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو در محمودآباد 
گروه استان ها- مازندران- رئیس پلیس آگاهی استان از دستگيري 3 سارق حرفه اي خودرو و محتويات داخل خودرو با36 فقره سرقت در شهرستان محمودآباد خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی قیصری" در تشريح جزئيات اين خبر اظهار داشت :در پي وقوع چند فقره سرقت خودرو و محتويات داخل خودرو در سطح شهرستان محمودآباد، بررسي موضوع و دستگيري سارق يا سارقان در دستور کار پليس آگاهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتي هويت یک سارق محتويات داخل خودرو و 2 همدست او را شناسايي و با هماهنگي قضائي طي عملياتي غافلگیرانه هر 3 نفر را در مخفيگاهشان دستگير کردند.
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران بيان داشت: متهمان در تحقیقات پلیس به 4 فقره سرقت خودرو و 32 فقره سرقت محتويات داخل خودرو اعتراف کردند.
سرهنگ قیصری در خاتمه با اشاره به اینکه مالباختگان مرتبط با اين پرونده شناسايي شدند، خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکيل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحويل مرجع قضائي شدند.

خبر: مسعود پاشنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار