دادستان ایلام؛
دادستان مرکز استان ایلام گفت: حمایت از مدیران و رسانه های قانونمدار، توانمند، متعهد، تلاشگر، پاکدست، خدوم و پیگیر امورات مردم؛ سرلوحه کار ماست.  
کد خبر: ۱۰۲۹۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ 20 February 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالوهاب بخشنده در نشست هم اندیشی با جمعی از اصحاب مطبوعات و رسانه های این استان اظهار داشت: رسانه ها باید صداقت، عدالت و انصاف را سرلوحه کار خویش قرار دهند و محاسن و معایب و نقاط قوت و ضعف را با هم ببینند و صرفاً به اشکالات و ایرادات نپردازند. 

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مدیران استان از شایستگی های لازم، صداقت، کارایی و توانمندی برخوردار هستند و نباید به ناحق مورد هجمه قرار گیرند، افزود: انتقاد با هجمه و حمله متفاوت است و انتقاد باید منصفانه، سازنده، مؤثر و بر اساس واقعیات باشد. 

دادستان مرکز استان ایلام با بیان اینکه نقد باید منصفانه و کارساز باشد و کسی هم که وارد این عرصه مهم می شود نباید برای خودش حقی قائل باشد و بگوید من تافته جدا بافته هستم، یادآور شد: اگر رسانه‌ای از حرفه و رسالت اصلی خود خارج شد و به بلندگو و خوراک برای ضد انقلاب تبدیل شد، دیگر هدف خود را گم کرده است. 

«بخشنده» با تاکید بر اینکه در انتشار اخبار و مطالب سعی شود که قواعد و قوانین رعایت گردد و اثرات مثبت و منفی آن در جامعه مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان ساخت: خبرنگاران باید اطلاعات کامل داشته باشند، منابع اخبار را بسنجند، همانطور که مطالب شان در خیلی موارد مؤثر است از جنبه منفی هم می تواند خیلی بد باشد و به جامعه لطمه وارد کند. 

وی با اشاره به اینکه نقش تاثیرگذار خبرنگاران در جامعه بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: بارها گفته ام که خبرنگاران چشم ما هستند ولی این چشم باید عدالت محور باشد و وجدان را مدنظر قرار دهد. 

دادستان مرکز استان ایلام با بیان اینکه اصول نظام خط قرمز ماست و هر کس از آن عبور کند، بدون هیچ مماشاتی و به شدت برخورد خواهد شد، تاکید کرد: از رسانه های قانونمدار و تلاشگران حوزه خبر که بر مبنای قانون انجام وظیفه می کنند، قاطعانه حمایت می‌کنیم اما با هنجارشکنان، قانون شکنان و کسانی که خطوط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی را رعایت نکنند، به شدت برخورد خواهد شد. 

«بخشنده» با تاکید بر اینکه همه در برابر قانون یکسان اند و باید به اعمال و رفتار خود طبق قانون پاسخگو باشند، تصریح کرد: حمایت از مدیران و رسانه های قانونمدار، توانمند، متعهد، تلاشگر، پاکدست، خدوم و پیگیر امورات مردم؛ سرلوحه کار ماست./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار