رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:
پیمان اسکندری گفت: از پتانسیل فروشگاه‌ای زنجیره‌ای جهت توزیع کالا‌های اساسی استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷ 21 February 2022

به گزارش تابناک کردستان پیمان اسکندری در جلسه قرار گاه امنیت غذایی استان که با حضور مدیران فروشگاه‌ای زنجیره استان برگزارشد اظهار کرد: توزیع اقلام اساسی با استفاده از پتانسیل فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان و همچنین سامانه بازرگام ادامه خواهد داشت و سیاست گذاری برای نحوه توزیع کالا‌های اساسی در استان سازمان جهاد کشاورزی است و در این راستا هیچ دستگاه دیگری دخیل نخواهد بود.

وی افزود: تولید، توزیع و نظارت بر بازارکالا‌های اساسی بر عهده جهاد کشاورزی است و مجموعه جهاد کشاورزی تا ایام ماه مبارک رمضان به صورت شبانه روزی بر این مراحل نظارت خواهد کرد.

اسکندری با تاکید بر اینکه سازمان جهاد کشاورزی و فروشگاه‌های توزیع کالا‌های اساسی در استان باید در آماده باش کامل برای ارائه خدمات به همشهریان استان باشند تاکید کرد: کالا‌های اساسی مثل روغن، برنج، قند، شکر، حبوبات وسایر محصولاتی که مجموعه جهاد کشاورزی تامین خواهد کرد به صورت مداوم در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و عاملین توزیع استان قرار خواهد گرفت و نباید هیچ کمبودی در این راستا داشته باشیم.

وی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان خواست در کنار اقدامات جهاد کشاورزی با رایزنی با دفتر مرکزی خود نسبت به تامین اقلام اساسی اقدام کنند تا در ایام تعطیلات نوروز مشکلی در تامین کالا‌ها نداشته باشیم.

اسکندری تصریح کرد: ایام عید و ماه مبارک رمضان را در پیش داریم و در هر شرایطی باید کالا‌های اساسی در استان وجود داشته باشد و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آماده توزیع این کالا‌ها در استان باشند.

وی تاکید کرد: با سودجویان و بر هم زنندگان بازار توزیع کالا‌های اساسی در استان به شدت برخورد می‌کنیم و روند توزیع و قیمت کالا‌های اساسی روزانه کنترل خواهد شد.

وی اذعان کرد: انتظار ما این است شبکه‌های توزیع و فروشگاه‌ها بازار آرامی را برای ایام نوروز مهیا کنند و کالا‌های اساسی را در هر شرایطی در دسترس عموم قرار بدهند.

اسکندری یادآور شد: توزیع کالا‌های اساسی از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای به منظور نظارت دقیقتر و توزیع عادلانه‌تر در استان انجام خواهد شد و نظارت‌ها از طریق سامانه‌ها موجود در این فروشگاه‌ها دنبال خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: تامین کالا‌های اساسی و آرامش بازار در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان توسط جهاد کشاورزی استان و با همکاری فروشگاه‌ها زنجیره انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: حفظ کرامت و شاءن مردم عزیز بسیار مهم است و تمام تلاش ما این است در ایام نوروز از تشکیل صف پیشگیری کنیم.

وی یاداورشد: در این ایام باید فروشگا‌ها امادگی لازم برای جذب کالا‌های اساسی را داشته باشند و با سواستفاده‌های احتمالی، احتکار و گرانفروشی به شدت برخورد می‌کنیم.

اسکندری خاطرنشان ساخت بازار مرغ استان آرام است و تا پایان ماه مبارک رمضان هم هیچ مشکلی نخواهیم داشت.
 
 
در ادامه  مدیر کل پشتیبانی امور دام استان  گفت : ذخایر مناسبی از مرغ و گوشت منجمد وارداتی و داخلی در سردخانه های استان موجود بوده و برای توزیع در ایام پایانی سال در مرحله اول 360 تن مرغ منجمد و ۱۱۰ تن گوشت منجمد برای تنظیم بازار و مصارف خانوار اختصاص یافته که در صورت اتمام سهمیه مرحله دوم ابلاغ می گردد.
 معاونی قیمت مصرف کننده مرغ منجمد از قرار هر کیلو 20 هزار تومان و گوشت گوساله منجمد مخلوط ۱۲۰ هزار تومان اعلام نمود. 
مدیر کل پشتیبانی امور دام افزود: فروشگاههای زنجیره ای  هر چه سریعتر جهت اخذ سهمیه خود اقدام و توزیع خود را آغاز نمایند .
معاونی همچنین از توزیع هوشمند مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد  در سامانه بازرگام  خبر داد و افزود : بزودی سهمیه اعلامی فروش اینترنتی نیز در سامانه بارگزاری خواهد شد که مقدار  60 تن مرغ منجمد و 60 تن گوشت گوساله منجمد خواهد بود.  
وی بر ازوم اطلاع رسانی به شهروندان تاکید کرد و افزود: باید ضمن  اطلاع رسانی به شهروندان ، اماکنی که اقلام تنظیم بازار را عرضه می نمایند با نصب پلاکارد در سردرب مکان عرضه خود شهروندان را نسبت به عرضه اقلام تنظیم بازار مطلع نمایند .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار