زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می کنند
کد خبر: ۱۰۳۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳ 23 February 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران شرق تاغرب استان  در مورخه 03/12/1400 تقدیم حضورتان می گردد .

 

آزاد سازی اراضی کشاورزی در کلاردشت 

فرمانده انتظامتی استان مازندران از رفع تصرف 15 هزار متر مربع اراضی کشاورزی شهرستان کلاردشت از چنگ زمین خواران خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی در تشریح این خبر، بیان داشت: در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و در پی تغییر کاربری غیر قانونی زمین های زراعی و کشاورزی در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، زمین های کشاورزی که با تغییر کاربری غیرمجاز از سوی افراد سودجو اقدام به دیوارکشی شده بود، شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این که پس از هماهنگی های قضائی در عملیاتی ضربتی واحدهای ساختمانی ایجاد شده و حصار کشی ها تخریب شد، تصریح کرد: این اراضی از چنگ زمین خواران آزاد و در اختیار بخش کشاورزی و زراعی شهرستان کلاردشت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش زمین های رهاسازی شده450 میلیارد ریال برآورد شد، اظهار داشت: در این ارتباط 2 متهم به تغییر کاربری غیرقانونی زمین های کشاورزی دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردار میرزایی با اشاره به اینکه هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد، خاطرنشان کرد: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می کنند.#

------------------

کاهش 10 درصدي وقوع سرقت اماکن دولتی در مازندران 

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از کاهش 10ميزان وقوع سرقت اماکن دولتی در بهمن ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ سید محسن جعفری در تشريح اين خبر گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و اجرای چندین مرحله طرح های پیشگیری از سرقت، در بهمن ماه شاهد کاهش سرقت های مهم و کنترل روند افزایشی سرقت های خرد بودیم .

وي ادامه داد: در همين راستا با تلاش‌ها و فعاليت‌هاي شبانه‌روزي كاركنان انتظامي استان، ميزان وقوع سرقت‌ احشام 43 درصد، اماکن دولتی 14 درصد، مغازه 8 درصد، موتورسیکلت 8 درصد و سرقت منزل 5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در ادامه از افزایش 27 درصدی کشف سرقت خودرو و افزایش24درصدی موتورسیکلت های سرقتی توسط ماموران انتظامی کلانتری و پاسگاه های سطح استان در اين بازه زماني خبر داد.

سرهنگ جعفری در خاتمه ضمن تقدير و تشکر از همکاري خوب مردم با پليس به شهروندان توصيه كرد با رعايت نكات پيشگيرانه و توجه به هشدارهاي پليسي مي‌توانند از وقوع بسياري از جرايم به‌ ويژه سرقت جلوگيري كنند.

-----------------

چگونه خشم و عصبانیت خود را به‌ سرعت کنترل کنیم 

عصبانی‌شدن احساسی است که به‌ جای سرکوب آن باید به فکر شیوه‌های کنترلش باشیم

خشم نیز همانند سایر احساسات حامل پیامی است، ممکن است این پیام به معنی وجود یا بروز شرایطی ناگوار، ناعادلانه یا تهدیدآمیز در حق شما باشد در صورتی که واکنشتان به چنین شرایطی عصبانیت یا خشم شدید باشد، پیام احساستان هیچ گاه به مخاطب نخواهید رسید.

ولی نگران نباشید. مدیریت خشم از آن چه فکرش را می‌کنید ساده‌تر است، بر خلاف تصور عمومی خشم احساسی عادی و سالم است اما وقتی ناسالم می‌شود که دم به دقیقه بروز پیدا کرده یا کنترل اوضاع از دستان‌مان خارج شود.

تصوری که همه ما از مدیریت عصبانیت داریم این است که یاد بگیریم چطور آن را سرکوب کنیم در حقیقت به جای سرکوب، باید به این فکر کنیم که علت عصبانیت ما چیست؟ بعد از کشف علت‌های عصبانیت و ابزارهای مناسب برای مدیریت آن بهتر خواهیم توانست آن را به کنترل خود درآوریم.

با کنترل خشم نه‌ تنها احساس بهتری خواهیم داشت بلکه احتمال بیشتری وجود دارد که اطرافیان خواسته‌هایمان را اجابت کنند همچنین با کنترل خشم بهتر می‌توانیم ناملایمات زندگی‌مان را مدیریت کنیم و به سمت محکم‌تر شدن روابط خود با دیگران حرکت کنیم.

1- شناسایی یک روزنه و راه در رو احتمالی:

اگر یک جا بنشینید و به چیزهایی که شما را عصبی می‌کنند فکر کنید، حتما دچار مشکل و عصبانیت‌های پی در پی خواهید شد.

آیا رفتارهای نامنظم فرزندانتان باعث ناراحتی شما می‌شود؟ خب، چیزهایی که باعث خونسردی آنها می‌شوند را بخرید تا سرشان را مشغول نگه دارید تا مزاحم شما نشوند و بی خود و بی جهت اعصاب خودتان را خورد نکنید.

اگر شما عادلانه فکر نکنید، در واقع نتیجه بدتری شما را غافلگیر خواهد کرد در صورت عصبانیت سعی کنید نفس عمیقی بکشید و از راه حل‌های منطقی برای رفع مشکلاتی که باعث عصبانیت شما می‌شوند استفاده کنید.

2- ببخشید یا فراموش کنید:

بخشش بزرگترین پادزهر برای رفع عصبانیت است.

اگر شما به عصبانیت اجازه بدهید که در شما نفوذ کند و به دیگر فکرهای منفی فکر کنید، در نهایت چیزی جز تلخی، خشم و بدبینی نصیبتان نخواهد شد.

3- تقویت مهارت گوش‌دادن:

تقویت مهارت گوش‌دادن به نظر شما شاید یک راه حل بی‌ربط به نظر برسد اما این گونه نیست، اگر باور نمی‌کنید مطالب ادامه را بخوانید تا باورتان شود.

وقتی که ما شنونده‌ایم، فوراً ارتباطمان را با شخصی که در حال حرف زدن با ما است برقرار می‌کنیم. نشان‌دادن این که شما به حرف‌های طرف مقابلتان صادقانه گوش می‌دهید.

4- آرام بودن را تمرین کنید:

استفاده از کلماتی همچون آسان بگیر، راحت باش و من در کنترل آرامش هستم می‌توانند به آرام شدن شما کمک کنند

5- نفس عمیق از قفسه سینه:

نفس عمیق و تصاویر و صداهای آرامبخش می‌توانند باعث آرام‌شدن شما شوند و اجازه عصبانیت و خشونت را به شما نمی‌دهند.

6- بازسازی شناخت‌ها و عادت‌های قبلی:

افرادی که همیشه خشمگین‌اند و از شدت عصبانیت زیادی برخوردارند همیشه در حال قسم‌خوردن، ناسزاگفتن و... هستند.

همین کارها به خودی خود مشکل به حساب می‌آیند و آشکار است که در هنگام عصبانیت از خشونت‌های بیش از حد استفاده می‌کنند.

بازسازی شناخت‌ها و عادت‌هایمان چیزی بیشتر از تغییر راهی که ما در آن قرار داریم نیست، سعی کنید راه خودتان را تغییر داده و منطقی‌ترین را انتخاب کنید.

7- بشمارید:

تا۱۰ بشمارید، اگر به‌شدت عصبانی هستید، شمارش را از ۱۰۰ شروع کنید در این مدت، نرخ ضربان قلب آهسته شده و خشمتان به احتمال زیاد فروکش خواهد کرد.

8- نفس عمیق بکشید:

هنگام عصبانیت، نفستان به شماره می‌افتد و هر چه خشمتان بیشتر شود، سرعت نفس کشیدنتان هم بیشتر می‌شود این وضعیت را با تنفس آهسته و عمیق کنترل کنید.

برای تنفس عمیق، هوا را از بینی وارد بدن کنید و از دهان بیرون بفرستید. این دم و بازدم را به‌آرامی و در مدت چند ثانیه انجام دهید.

9- قدم بزنید:

ورزش می‌تواند اعصاب را آرام کند و از خشم بکاهد.

بنابراین هر زمان که عصبانی شدید، به پیاده‌روی بروید یا دوچرخه‌سواری کنید یا چند ضربه به توپ بزنید، این تخلیه انرژی، برای ذهن و بدن‌تان مفید است.

10- ماهیچه‌هایتان را در حالت آرامش قرار دهید:

در آرام‌سازی عضلانی باید ماهیچه‌های مختلف بدنتان را ابتدا کمی سفت و سپس آزاد کنید.

هنگام سفت و آزاد کردن عضلات، نفس عمیق و آهسته هم بکشید خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار