نماینده مردم شیراز ادامه داد: در نتیجه این استدلال شرکت برای دپوی تعداد زیادی خودرو، توجیه پذیر نیست و این روند، حقوق مشتریان این مجموعه را تضییع می‌کند.
کد خبر: ۱۰۳۰۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 23 February 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: روح‌الله نجابت با اشاره برخورد قضایی دادستان شیراز با مدیرعامل شرکت ایران خودرو اظهار داشت: دپو تعداد 3 هزار و 343 دستگاه خودرو پژو پارس در انبار ایران خودرو و عدم تحویل آنان به خریداران، اقدامی است که مصداق احتکار و انحصار به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با وجود اینکه این شرکت اعلام کرده که به دلیل تامین نشدن قطعات، خودروها در انبار نگهداری می‌شوند اما طبق بررسی دادستانی و سازمان صمت، بیشتر قطعات داخلی بوده و تامین آنان دشوار و زمان‌بر نیست.

نماینده مردم شیراز ادامه داد: در نتیجه این استدلال شرکت برای دپوی تعداد زیادی خودرو، توجیه پذیر نیست و این روند، حقوق مشتریان این مجموعه را تضییع می‌کند.

نجابت ضمن حمایت از دستگاه قضایی در جریان ورود جدی به تخلف ایران خودرو، تصریح کرد: دادستان شیراز طی بازدید از انبار شرکت ایران خودرو، به این مجموعه جهت تعیین تکلیف وضعیت خودروها مهلت یک هفته‌ای داد و پس از آن با درایت و هوشمندی، این موضوع را پیگیری کرد.

وی اضافه کرد: احضار مدیرعامل سابق ایران خودرو و اقدام قضایی، در این راستا می تواند راهگشای موانع موجود باشد و از تضییع حقوق خریداران جلوگیری نماید.

نماینده شیراز خاطرنشان کرد: به لحاظ قانونی و از منظر دستگاه قضا نیز اقدام شرکت ایران خودرو، از مصادیق احتکار منجر به اخلال در نظام اقتصادی است.

نجابت اظهار داشت: بنابراین روند تولید و توزیع خودرو باید مسیر خود از نگاه‌های سودجویانه و انحصارطلب خارج کرده تا در این بخش به نتایج مطلوبی برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار