توسط هنرمند تبریزی؛
در آستانه عید غدیر قالی باف تبریزی دومین فرش دست باف خود را تقدیم حرم حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) کرد.
کد خبر: ۱۰۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 29 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، در آستانه عید غدیر و در دهه ولایت، هنرمند تبریزی دومین فرش دست باف خود را با نام «ستارگان سبز غدیر» تقدیم حرم مطهر رضوی کرد.

سرپرست اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی در این مراسم اظهار داشت: در طول تاریخ هنرمندان بسیاری آثار هنری خود را که در واقع جزو بهترین سرمایه هایشان محسوب می‌شده است، به حرم مطهر رضوی اهدا کرده اند که این نشان از اعتقاد قوی هنرمندان و ارادت خاص آنان به اهل بیت(ع) دارد.

سیداحمد هاشم آبادی گفت: آستان قدس رضوی با احداث موزه فرش در جوار بارگاه منور رضوی مجموعه ای بی نظیر از فرش های هنرمندان ایرانی را در معرض دید علاقه مندان قرار داده و این موزه از بی نظیرترین موزه های فرش دنیاست.

«محمدرضا برادران شکوهی»، استاد و هنرمند قالی باف در خصوص خلق این اثر هنری گفت: این فرش که منقش به نام تمامی اهل بیت(ع) است و در نقش اصلی و میانه آن نام مبارک حضرت ولی عصر(عج) آمده است، در60 رج و در ابعاد 158*95 سانتی متر در طول مدت 19 ماه با بهترین نخ های ابریشم بافته شده است.

وی در زمینه ارادتش به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نیز گفت: همه هستی ما متعلق به امام رضا(ع) است و ما و هنر ما جز با عنایت آن حضرت روح نخواهد داشت و هنری که روح نداشته باشد را نمی توان اثر هنری نامید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار