به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی محمد شاه کرمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کردستان طی سخنانی که در تریبون پیش از خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع قبا سنندج ایراد گردید به تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های گوناگون پرداخته و در ادامه مطالبات دانشجویی و مردمی را از مسئولین محترم دستگاه‌های اجرایی استان در محور‌های مختلف مطرح نمودند.
کد خبر: ۱۰۳۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶ 26 February 2022
به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی محمد شاه کرمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کردستان طی سخنانی که در تریبون پیش از خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع قبا سنندج ایراد گردید به تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه‌های گوناگون پرداخته و در ادامه مطالبات دانشجویی و مردمی را از مسئولین محترم دستگاه‌های اجرایی استان در محور‌های مختلف مطرح نمودند.
از جمله این مطالبات می‌توان به مطالبهی اتخاذ تصمیمات و تدابیر منسجم و هدفمند برای حوادث غیرمترقبهی استان در آینده، تسریع در انجام انتصابات مسئولین دستگاه‌های استان به منظور ایجاد انسجام گفتمانی و پاسخگویی صادقانه و دلسوزانه به مطالبات جوانان و دغدغه‌های مردم شریف استان، دعوت از نمایندگان محترم مجلس برای پیوستن به طرح شفافیت در راستای شعار‌های مجلس انقلابی اشاره کرد. مشروح سخنرانی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان به شرح زیر می‌باشد:

سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به همگی تبریک عرض می‌کنم. همانطور که مستحضر هستید در روزشمار تاریخ ایران از ۱۲بهمن تا ۲۲بهمن به دههی فجر نامگذاری شده است. پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ مهمترین رویداد سیاسی در منطقه بود و این رخداد حاوی دستاورد‌های قابل توجه برای مردم ایران و بالطبع استان کردستان بود. از جمله:
✓ شکستن هژمونی و ابهت ایادی استکبار به ویژه آمریکا و خارج شدن ایران از نقشهی سیاسی آمریکا
✓ پی ریزی و طرح ریزی پایه‌های تمدن نوین اسلامی
✓ سهیم بودن مردم در تعیین سرنوشت سیاسی خودشان به طوری که امروزه یک نفر در روستای دورافتاده کردستان در تعیین و انتخاب بالاترین مقام اجرایی کشور نقش اساسی دارد و این تجلی مردم سالاری دینی است که یکی از ثمره‌های انقلاب اسلامی است.
✓ افزایش ۸۲درصدی سواد آموزی در کردستان نسبت به قبل از انقلاب
✓ افزایش ۱۰۰درصدی تعداد مدارس و مساجد و همچنین احیای نماز‌های جمعه در استان که از برکات نظام جمهوری اسلامی است.
✓ استان کردستان در زمان طاغوت از جمله استان‌هایی بود که از لحاظ بهداشت و درمان و تجهیزات پزشکی در سطح پایین بود، اما در حال حاضر شاهد رشد امکانات مختلف پزشکی و تجهیزات آزمایشگاهی متعدد استان به امکانات مطلوب و همچنین شاهد افزایش تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌باشیم و بحمدالله به جایگاهی رسیدیم که از ایران پزشکان متعددی جهت طبابت به سایر کشور‌ها اعزام میشوند.
✓ دانشجویان قبل از انقلاب در مسائل علمی تصور عملی نداشتند، اما در حال حاضر به برکت ذهن پویای دانشجویان دغدغهمند از جایگاه مطلوبی از نظر پژوهش و فناوری برخورداریم و این حاصل استقلال فرهنگی و علمی کشور است و در این باره شهید دکتر بهشتی به نکت‌ها زیبایی اشاره دارد و آن اینکه دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود. بر همین اساس بود که بسیج دانشجویی استان کردستان در ایام کرونا پای کار آمد و برای اولین بار در منطقه در راستای ضدعفونی کردن سطح شهرستان سنندج اقدام به تولید و توزیع آب ژاول نمود و همچنین شاهد نقشآفرینی گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی در طرح واکسناسیون عمومی بودیم و نیز شرکت در طرح کمک‌های مومنانه و خدمت رسانی به مناطق حاشیه شهر و همچنین کسب مقام کشوری در جشنواره علم نجم توسط دانشجویان استان کردستان بودیم و این نقطهی عطفی است که جوانان و دانشجویان می‌توانند در مسائل استان ورود کرده و نقش آفرینی کنند.
✓ توجه به قشر محروم از دستاورد‌های انقلاب اسلامی است با شکل گیری نهاد‌های اسلامی و مردمی که با تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان نهاد مردمی نشانه‌ی توجه و اهمیت به قشر ضعیف جامعه است و برخورداری دورترین و صعب العبورترین روستای کردستان از نعمت برق و گاز و آب آشامیدنی و همچنین محرومیت زدایی در منطقه و ظرفیت و سرمایه گذاری صادرات امروزی انرژی برق در استان و قریب به ۳۴سد در حال بهره برداری و مطالعه می‌باشند که قبل از انقلاب تنها ۲سد در استان کردستان وجود داشت. میزان تولیدات زراعی استان کردستان قبل از انقلاب ۳۸۳۰۰۰ تن بود که امروز تولید در این بخش به ۱۷۵۰۰۰۰ تن رسیده است که مهمترین محصول زراعی استان گندم است و سالانه ۷۰۰هزار تن گندم در استان تولید می‌شود که این نوید بخش و امید بخش است برای کشاورزان و تولیدکنندگان در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها.
✓ یکی دیگر از ثمرات نظام جمهوری اسلامی در کردستان توسعه زیرساخت‌ها و افزایش دسترسی به خدمات در مناطق محروم مرزی و همچنین ایجاد امنیت پایدار در این مناطق است.
✓ یکی دیگر از هنر‌های انقلاب احیای هویت دینی _ملی _فرهنگی و سیاسی مردم استان بود، چون ساختن سرنوشت در یک جامعه هنگاهی اتفاق می‌افتد که رهبران آن جامعه دارای منشا تفکر راهبردی باشند و این بود مردم ایران حماسه‌ای در قالب انقلابی برآمده از ایدولوژی امام راحل را رقم زدند. ملت ایران و مردم فهیم استان فرهنگی کردستان ثابت کردند که پای انقلاب هستند و حال نوبت مسئولین و خدمت گزاران جامعه است در طول ۴۳سال انقلاب اسلامی فراز و نشیب‌های زیادی تجربه شده است، اما با یاری خداوند متعال و رهنمود‌های امامین انقلاب این شرایط پشت سر گذاشته شده است در این مرحله وارد گام دوم انقلاب شده ایم و قطعا فراز و نشیب‌های زیادی داریم از جمله در زمینه‌های اقتصادی و معیشتی که به امید خدای سبحان و رهنمود‌های مقام معظم رهبری انشاءالله دولت کریمه جناب آقای دکتر رئیسی این مسائل و مشکلات حل و فصل خواهند شد.
رویکرد تشکل بسیج دانشجویی و شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کردستان این است که پلی ارتباطی بین مردم و مسئولین باشد که انشاءالله بنا است که شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان با احصای نظام مسائل استان و جمع بندی آن به سمع و نظر مسئولین استانی برساند و تا حصول نتیجه آن را پیگیری و مطالبه نماید؛ که برخود لازم می‌دانیم از دستگاه‌های خدمترسان مختلف استان، استانداری، سپاه، بسیج، ارتش، دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر استان که در برف و کولاک اخیر که به مردم خدمت رسانی نموده اند، صمیمانه تقدیر و تشکر می‌نماییم، اما نیاز است که مسئولین برای مسائل مختلف و حوادث غیر مترقبه‌ی استان در آینده تصمیمات و تدابیر منسجم‌تر و هدفمندتری را داشته باشند و از مسئولین استانی مطالبه داریم که هرچه زودتر انتصابات خودشان را انجام دهند تا بتوانند صادقانه و دلسوزانه پاسخگوی مطالبات جوانان و دغدغه‌های مردم شریف استان باشند. نهایت تقدیر و تشکر را داریم از نمایندگانی که در طرح شفافیت مجلس نقش آفرینی کردند و انتظار داریم که سایر نمایندگان استان پیرو گفتمان انقلابی مجلس به طرح شفافیت مجلس ملحق شوند و نقش اساسی خودشان را در این زمینه به نحو احسن ایفا کنند. نکتهی پایانی محضر جوانان و جامعهی دانشگاهی استان این است که یادآور باشیم که نخبهگی و نخبه بودن و استعداد علمی یک نعمت تعهدآور است نه یک مزیت توقع آور و همچنین غرب میخواهد بر پایه منطق قدرت ما را به مصرف کنندهی تفکر و ایدولوژی خودشان تبدیل کند در حالیکه من و شمای دانشجو میتوانیم با رویکرد قدرت منطق مولد فکر، نظریه و علم باشیم و انشاءالله آینده ساز خوبی برای این مرزوبوم باشیم و در پایان در این لحظات نورانی نماز جمعه از خداوند متعال خواستارم که اسباب تحصیل، اشتغال و ازدواج جوانان را تسهیل بفرماید. آمین و الحمدالله رب العالمین.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار