معاون اجرایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) گفت: با توجه به اهمیت نگهداری درب‌های چوبی و حفظ منظر و زیبائی درب‌ها و فضای حرم مطهر رنگ کاری درب‌های حرم مطهر در طول سال در دستور کار مهندسان آستان مقدس است و در حال حاضر مرمت و رنگ‌کاری درب‌های چوبی صحن امام رضا(ع) در حال انجام است.
کد خبر: ۱۰۳۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 27 February 2022

به گزارش تابناک قم، هادی محمود نژاد اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های مهندسان در مدیریت فنی و مهندسی حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نگهداری و مرمت وسایل، ملزومات و متعلقات ابنیه حرم مطهر از جمله درب‌های حرم است که در این راستا مدتی است مرمت و رنگ کاری تخصصی درب‌های چوبی حرم مطهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر درب‌های چوبی حرم مطهر در معرض تابش آفتاب و رطوبت محیط اطراف آن قرار دارد در طول زمان نیازمند تعمیرات و همچنین رنگ کاری مجدد است.

مدیر فنی مهندسی حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: در این راستا با توجه به اهمیت نگهداری درب‌های چوبی و حفظ منظر و زیبائی درب‌ها و فضای حرم مطهر رنگ کاری درب‌های حرم مطهر در طول سال در دستور کار مهندسان آستان مقدس است و در حال حاضر مرمت و رنگ کاری درب‌های چوبی صحن امام رضا علیه السلام در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد ۸ باب از درب‌های قدیمی صحن امام رضا علیه السلام که فاقد همخوانی با بقیه درب‌ها بوده با طرح و نقش گره‌دار و استفاده از شیشه رنگی به صورت فاخر طراحی و نصب شده است.

محمودنژاد افزود: برای مرمت درب‌های چوبی در صورتی که ایرادات ایجاد شده در درب‌ها زیاد و نیاز به کار اساسی داشته باشد، درب‌ها به کارگاه تخصصی نجاری ارسال شده و پس از مرمت به صورت حرفه ای رنگ کاری انجام می شود.

معاون اجرایی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) ابراز کرد: اگر درب‌های حرم نیاز به تعمیرات جزئی داشته باشد در کارگاه رنگ کاری درب‌های چوبی، ابتدا با روش های مختلف رنگ موجود درب‌ها لایه برداری شده و پس از تعمیرات و پر کردن درزهای ایجاد شده با چسب چوب و خاک اره اصلاح شده و پس از چندین بار سنباده زنی آماده رنگ کاری و با رنگ هایی از جنس پلی اورتان رنگ آمیزی می شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار