سید وحید حسینی با این هشدار که آمار جانباختگان کرونا در موج جدید کروناویروس روند کاهشی نداشته است، ادامه داد: بی توجهی و عادی پنداری برخی افراد در جامعه نسبت به شیوه نامه‌های بهداشتی و ضرورت واکسینه شدن در برابر کرونا، سبب انتشار این بیماری شده و این بحران همچنان تهدیدی برای سلامت جامعه است.
کد خبر: ۱۰۳۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ 27 February 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کودکان علیه بیماری کووید-۱۹، خاطرنشان کرد که تاکنون حدود ۱۶ درصد از جمعیت ۵ تا ۱۲ ساله زیرمجموعه این دانشگاه، واکسن دریافت کرده‌اند.
سید وحید حسینی در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: تا کنون نزدیک به ۱۶ درصد از جمعیت پنج تا ۱۲ سال زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز واکسینه شده‌اند؛ اما برای محافظت بیشتر از کودکان و گسترش سطح ایمن سازی جامعه در برابر این بیماری خطرناک، به مشارکت بیشتر خانواده‌ها در این بحران نیاز است.
او با این هشدار که آمار جانباختگان کرونا در موج جدید کروناویروس روند کاهشی نداشته است، ادامه داد: بی توجهی و عادی پنداری برخی افراد در جامعه نسبت به شیوه نامه‌های بهداشتی و ضرورت واکسینه شدن در برابر کرونا، سبب انتشار این بیماری شده و این بحران همچنان تهدیدی برای سلامت جامعه است.
حسینی علت بسیاری از این بی توجهی‌ها در زمینه رعایت بهداشت را دیدگاه عمومی نسبت به کم خطر بودن و عوارض ساده امیکرون در سطح جامعه دانست و گفت: این در حالی است که آمار بالای بستری و جان باختگان ناشی از کرونا، لزوم توجه بیشتر اعضای جامعه نسبت به خطر کرونا ضروری می‌سازد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بررسی آمار جانباختگان کرونا در شهرستان‌ها و مناطق زیرمجموعه دانشگاه از مردم خواست تا ضمن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، هرچه سریعتر نسبت به تکمیل دُزهای واکسن کرونا اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار