آیت الله دژکام با اشاره به جنگ اوکراین گفت: این جنگ به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عبرت آموز است زیرا اگر دشمن نترسد دست به هر کاری می زند و باید ارتش و سپاه که مایه قدرت کشور هستند باید محترم داشته شوند و روز پاسدار را که پیش رو داریم باید گرامی بداریم.
کد خبر: ۱۰۳۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 04 March 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 13 اسفند) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: تمامی کارهای خدای متعال از روی نظم است و در تمام عالم هستی شاهد این نظم هستیم.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: رفتار بندگان خا ید از صفات الهی سرچشمه بگیرد و کمال ذات حق در وجود بندگان جلوه کند که یکی از جلوه های خدا حکمت است و بنده حکیم دارای نظم است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: نظم از ویژگی های مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است و نظم پذیری از ارزش های اخلاقی والای انسان است که نظم فردی و اجتماعی در بحث نظم قرار می گیرد.

وی با اشاره به ورزش به عنوان یکی از گام های معنوی بیان کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ورزش را به عنوان یکی از گام های موثر در سلامت روح و جسم مورد تاکید دارند و ورزش همگانی برای سلامت جسم ما ضروری است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هر روز ورزش می کنند.

آیت الله دژکام ادامه داد: حفظ سلامت جسم از واجبات است و یک بدن سالم به افکار و اقدامات سالم خواهد پرداخت و باید برای زندگی روزانه برنامه داشته باشیم و در کنار عبادت، معاش و ... برای لذات حلالی مانند ورزش وقت بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: در کنار بدن سالم و قوی باید رفتار انسان دوستانه داشت و شاید قهرمان باشند اما پهلوان نیستند اما پهلوانان دارای رفتار مردانگی و انسانیت نیز هستند و کارهای سه چهره برازنده ورزش استان فارس به سبب رفتار پهلوانی اخیرا مورد تقدیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گرفت و الگوی سبک ایرانی-اسلامی را نشان داد.

آیت الله دژکام ادامه داد: نمونه این کار پهلوانان ما «ساره جوانمردی»، برنده مدال طلا بود که با چادر در المپیک حاضر شد و حفظ حجاب را نشان داد که برای تمام ایران افتخاری شد و برادران «گرایی»، پهلوانان کشتی فارس که مقام طلا آوردند، اولین کارشان در بازگشت به شیراز رفتن به پابوس حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) بود.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: از امام کاظم (ع) نقل شده که بسم الله الرحمن الرحیم را در کارها مورد توجه داشته باشیم و به نامه عمل خود همواره توجه کنیم و در راه رضای خدای متعال عمل کنیم.

وی ادامه داد: امروز نخستین روز ماه مبارک شعبان و ماه رسول خدا (ص) است و از خدا می خواهیم در این ماه مبارک به سنت گرامی پیامبر اکرم (ص) جامه عمل بپوشانیم و این ماه معنوی ماه ولادت امام حسین (ع)، امام سجاد (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و در نیمه آن، میلاد امام زمان (عج) است و توقع ما در سالی که 2 بار میلاد امام زمان در اول و آخر آن داشته ایم، برگزاری جشن ویژه در سومین حرم اهل بیت (ع) است و جوانان در این زمینه میدان داری کنند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: برگزاری این جشن باید به گونه ای باشد که فضای شهر نشان دهنده این میلاد بزرگ باشد.

وی با اشاره به جنگ اوکراین گفت: این جنگ به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) عبرت آموز است زیرا اگر دشمن نترسد دست به هر کاری می زند و باید ارتش و سپاه که مایه قدرت کشور هستند باید محترم داشته شوند و روز پاسدار را که پیش رو داریم باید گرامی بداریم.

امام جمعه شیراز افزود: قدرت روحی و نظامی خود را باید همواره در مقابل دشمنان تقویت کنیم و دفاع از انرژی هسته ای ما دقیقا به دلیل حفظ همین قدرت است.

وی اضافه کرد: حدود 10 روز از جنگ اوکراین می گذرد و تمام جهان به دفاع از آن اقداماتی کرده و ایمیل هایی فرستاده اند اما در زمان حمله به یمن شاهد چنین واکنش هایی نبودیم.

آیت الله دژکام تاکید کرد: موضع مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرموده اند که جنگ هر کجا باشد ما با آن مخالف هستیم اگر چه جنگ در اوکراین باشد و این نشان دهنده انصاف و انسانیت رهبری والا مقام کشور اسلامی ماست و ما نسبت به مظلومان عالم در هر کجای جهان، حساس هستیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، رفتارهای ظالمانه آمریکا را باعث راه اندازی جنگ اوکراین دانسته اند که شاهد همین رفتارها در یمن و سوریه از سوی آمریکا بوده ایم و ظلم آمریکا در نهایت بساط حکومت استعماری آمریکا را بر باد خواهد داد.

امام جمعه شیراز با اشاره به هفته نیکوکاری گفت: از 14 اسفند شاهد آغاز هفته نیکوکاری هستیم و باید به یاد نیازمندان در آستانه سال نو باشیم و کمیته امداد، میدان دار برنامه های این هفته است و امیدواریم در استان فارس شاهد برگزاری مطلوب نیکوکاری در این هفته باشیم.

وی با اشاره به روز درختکاری و هفته منابع طبیعی ادامه داد: باید به فکر منابع طبیعی باشیم و نباید موجب تخریب منابع طبیعی شویم و در روز 15 اسفند درختکاری را مورد توجه قرار دهیم.

آیت الله دژکام تاکید کرد: روز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد در 18 اسفند را پیش رو داریم و باید در اداره مساجد شاهد یک مدیریت مسنجم باشیم و امورات مساجد توسط اصحاب مساجد و کانون های فرهنگی مساجد اداره شود و مدیریتش به گونه ای تثبیت شود تا مرکز فعالیت های مختلف یک محله، مسجد باشد و در رفع مشکلات مردم اطراف مساجد موثر عمل کند و همگی تعامل کنند تا مسجد آباد شود زیرا آبادی خانه خدا، آبادی تمام جامعه را در پی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار