حجت الاسلام جمالی زاده افزود: مردم مهمترین پشتوانه دولتها هستند. اگر مردم وارد میدان می‌شدند در اوکراین، وضع دولت اوکراین و مردم اوکراین اینگونه نمی‌شد.
کد خبر: ۱۰۳۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ 04 March 2022

تابناک فارس به نقل از مهر:حجت الاسلام حسین جمالی زاده در خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته فسا ضمن تبریک در پیش بودن ولادت امام حسین (ع) امام زین العابدین و قمر بنی هاشم علیهم‌السلام را در سوم و چهارم و پنجم شعبان اظهار کرد: به همین مناسبت به جانبازان عزیز و پاسداران جان بر کف انقلاب و نظام تبریک عرض می گوییم.

وی در ادامه با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری و فرارسیدن نوروز باستانی بیان کرد: امید می رود که از احسان و دستگیری از نیازمندان در این ایام نزدیک به عید نوروز محروم نشویم.

خطیب جمعه فسا تاکید کرد: در آستانه سال جدید خانواده نیازمند زیادی هستند که توان تهیه لباس و کفش نو برای فرزندانشان دارند و خدا می داند که با تهیه نیازهای آنان چقدر از داشتن اینها خوشحال می‌شوند.

حجت الاسلام جمالی زاده با بیان اینکه رسیدگی به نیازهای خانواده هایی که به حداقل مواد خوراکی محتاج هستند بر هر مسلمانی واجب است، عنوان کرد: کمیته امداد مطمئن‌ترین مجرا برای رساندن کمک‌های مردم نوع‌دوست و نیکوکار به این عزیزان است.

وی بر لزوم دستگیری از نیازمندان تاکید کرد و گفت: همه در بین بستگان خود نیازمندانی دارید که بهترین راه دستگیری کمک به آنان در آستانه سال نو است.

امام جمعه فسا همچنین به ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: امیدواریم این مجموعه با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط با محیط زیست و منابع طبیعی، در سطح شهر فسا و اقصی نقاط این شهرستان نهال و درخت غرس کنند.

جمالی زاده در قسمت پایانی سخنان خود به پیرامون فرمایشات رهبری معظم انقلاب در روز بعثت اشاره کرد و گفت: ایشان در فرازی از سخنانشان فرمودند که بزرگترین هدیه بعثت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله دو ارزش بزرگ انسانی بود.

او ادامه داد: گسترش عقلانیت با دعوت مکرر انسانها به تفکر و تعقل و تدبّر و پرورش اخلاق با دعوت انسان ها به تزکیه و تعلیم و تعلم کتاب و حکمت بزرگترین هدیه بعثت بود.

جمالی زاده همچنین به درسهای مهم بعثت اشاره کرد و گفت: تحقق و ممکن شدن ناممکن ها با تبعیت از اراده الهی و یکی شدن اراده آحاد مردم با اراده الهی، به این معنا که اگر اراده مردم در طول اراده الهی قرار گیرد، آن کارها و اهدافی که انسان با محاسبات معمول خود، غیرممکن می‌داند محقق خواهد شد.

وی درس دیگر بعثت را مقابله با جاهلیت دانست و ابراز کرد: امروزه هم مقابله با جاهلیت مدرن که با افول ارزش‌های انسانی، ابتذال اخلاقی و رواج خُلقیات پست، ظلم و تبعیض و حق‌کشی گسترده و سازمان‌یافته و شدیدتر از عصر نبی خاتم صلوات الله علیه و در مقیاس جهانی نزد اهل انصاف جلوه‌گری می‌کند، ضرورت دارد.

امام جمعه فسا همچنین به مسائل خارجی نیز گریزی زد و گفت: ماجرای جنگ اوکراین دو تذکر و عبرت مهم برای درس‌گرفتن ما و همه ملت‌ها داشت.

او ادامه داد: پشتیبانی قدرتهای غربی از کشورها حتی آنها که دست‌نشانده آنها هستند یک سراب است.

حجت الاسلام جمالی زاده افزود: مردم مهمترین پشتوانه دولتها هستند. اگر مردم وارد میدان می‌شدند در اوکراین، وضع دولت اوکراین و مردم اوکراین اینگونه نمی‌شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار