مدیر مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به تولید فصلنامه مهدویت به زبان انگلیسی و دانشنامه مجازی مهدویت، گفت:مطالب دانشنامه یا «ویکی مهدویت» کاملا مستند، عمیق و قابل استناد است و روی تمام اجزای آن کار‌های علمی و پژوهشی صورت خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۰۳۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷ 07 March 2022

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی مدیر مرکز تخصصی مهدویت در نشست خبری که بعد از ظهر امروز در ساختمان مرکز تخصصی نماز در قم برگزار شد، با بیان اینکه جشن‌های نیمه‌‌‌ شعبان، از دیرباز بین مردم علاقه‌مند به اهل‌بیت (ع) مرسوم بوده گفت: مردم جامعه‌ ما، برای مراسم سوگواری آمادگی بیشتری نسبت به برنامه‌های جشن و شادیِ هدفمند دارند و در تمام ایام محرّم، صفر و فاطمیه به جنبه‌های سوگوارانه، تمایل بیشتری دارند.

وی گفت: اگرچه که همه‌ این‌ها برای زنده نگه‌داشتن مسیر و مکتب اهل‌بیت (ع) است؛ اما باید اذعان کنیم که در مورد شادمانی‌ها، دچار کمبود بودیم و هستیم.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت ضمن تشریح سابقه‌ تشکیل و ثبت دهه‌ مهدویت در تقویم جمهوری اسلامی ایران افزود: ما در ستاد فعالیت‌های مهدوی، چندین سال قبل، به شورای فرهنگ عمومی کشور پیشنهاد دادیم تا از پنجم تا پانزدهم شعبان، به عنوان دهه‌ مهدویت ثبت شود تا هم جشن‌ها به شکل مناسبی برگزار شود و هم این‌که منحصر به شب یا روز پانزدهم شعبان نشود؛ بلکه یک دهه به این کار اختصاص پیدا کند.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت، تعیین شعار و نام را برای روزهای این دهه‌، از جمله کارهای ستاد هماهنگی فعالیت‌های مهدوی دانست و اظهار کرد: تعیین نام برای روزهای دهه‌ی مهدویت با هدف حرکت کلی رسانه‌ها در راستای شعارهای تعیین‌شده، است.

وی با بیان تفاوت‌های دهه‌ مهدویت و میلاد مسعود امام زمان ارواحنافداه با اعیاد دیگر گفت: نگاه سایر مناسبت‌ها تقریبا به گذشته است؛ اما نیمه‌ شعبان، نگاهش به آینده، مسیر جامعه، تاریخ، موضوع تمدن‌سازی و تمدن نوین اسلامی است که در بیانات رهبر انقلاب آمده و مسیر انتظار را مشخص می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی هدف از این جشن‌ها را، احیای مکتب اهل‌بیت (ع) دانست و گفت: احیای مکتب اهل‌بیت (ع) در مسئله نیمه‌ شعبان، ظهور و بروز فوق‌العاده‌ای دارد و هر چه آنچه که در مکتب اسلام و اهل‌بیت می‌خواهیم ببینیم، این آرمان به صورت آینده‌سازی، در موضوع مهدویت تجلی پیدا و آشکار است.

وی از جمله اقدامات مرکز تخصصی مهدویت را انتشار فصلنامه‌ای به زبان انگلیسی دانست که با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در حال پیگیری است و گفت: یکی از فعالیت‌های جدّی مرکز، بحث دانشنامه یا "ویکی مهدویت" است که مطالب آن، کاملا مستند، عمیق و قابل استناد است و روی تمام اجزای آن، کار‌های علمی و پژوهشی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام کلباسی همچنین از همکاری طلاب جامعه‌المصطفی (ص) با این مرکز خبر داد و خاطرنشان کرد: در موضوع ترجمه‌ دانشنامه به زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسه، برای طلاب عراق، پاکستان و هندوستان، کارگاه‌های مختلفی گذاشته می‌شود تا کار به بهترین نحو، پیگیری شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار