قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه حیات نظام جمهوری اسلامی ایران وابسته به دو عنصر اسلام ناب محمدی و استکبارستیزی است، گفت: در خصوص جهاد تبیین، ابتدا باید به تببین نقش مهم این دو عنصر و تشریح واقعیات و دستاوردهای جنگ تحمیلی پرداخت تا با شبهه پراکنی دشمنان مقابله شود.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ 08 March 2022

به گزارش تابناک رضوی، مالک رحمتی در مراسم تکریم از جانبازان شاغل در آستان قدس رضوی عزت، عظمت، اقتدار، هویت و اُبهت فعلی کشور را مرهون اندیشه و مکتب اسلام دانست و اظهار کرد: امام خمینی(ره) انقلاب را بر پایه دو عنصر اسلام ناب محمدی و استکبارستیزی بنا کردند.

وی ادامه داد: تحقق اسلام ناب محمدی پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛ هویت، استقلال، عزت و آبرو به کشور بخشید و تداوم استکبارستیزی همچون تسخیر لانه جاسوسی موجب استمرار حیات انقلاب اسلامی شد.

رحمتی تبلور فرهنگ «ایثار و شهادت» در جامعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی را موجب تقویت و دوام روحیه استکبارستیزی عنوان کرد و افزود: در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما با بهره‌گیری از این فرهنگ در مقابل دشمنان بعثی تا دندان مسلح ایستادگی و مقاومت کردند و با نصرت الهی پیروزی نصیب‌ انقلاب اسلامی ایران شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثار و شهادت سال‌هاست در جامعه تبیین و نهادینه شده و به برکت این فرهنگ ناب، فتنه‌های متعددی خنثی‌ شده است، گفت: طی چهار دهه از عمر با برکت انقلاب اسلامی هر زمان که فرهنگ ایثار و شهادت بر کشور حاکم شد شاهد موفقیت‌ها و پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و... بودیم.

رحمتی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) «فرهنگ ایثار و مقاومت» را به عنوان یک سرمایه ارزشمند و یادگاری گران‌بهاء برای ملت ایران به جا گذاشتند که با بهره‌گیری از این فرهنگ چه در زندگی شخصی و چه در اداره کشور می‌توان به نتایج روشن و پیشرفت‌های چشم‌گیر و دستاوردهای ارزشمند رسید.

وی با تاکید بر اینکه شما یادگاران هشت سال دفاع مقدس به عنوان جانبازان مکتب امام حسین(ع)، سربازان امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب، در عصر کنونی وظیفه خطیر غبار روبی از فرهنگ ایثار و شهادت را بر عهده دارید، گفت: این فرهنگ نباید به فراموشی سپرده شود و غبار بگیرد، بلکه باید روز به روز بالنده‌تر، پویاتر و شاداب‌تر شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی یکی دیگر از وظایف جانبازان در عصر کنونی را پیشران بودن در حوزه جهاد تبیین دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی منزل به منزل، کوچه به کوچه و خیابان به خیابان آغاز شد و در جبهه‌ها از سنگر به سنگر ادامه یافت؛ بدین ترتیب جانبازان عزیز می‌توانند جهاد تبیین را بدون نیاز به تریبون از منزل خود آغاز کنند و در جامعه تسری دهند.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، رحمتی با اشاره به اینکه حیات نظام جمهوری اسلامی ایران وابسته به دو عنصر اسلام ناب محمدی و استکبارستیزی است، گفت: در خصوص جهاد تبیین، ابتدا باید به تببین نقش مهم این دو عنصر و تشریح واقعیات و دستاوردهای جنگ تحمیلی پرداخت تا با شبهه پراکنی دشمنان مقابله شود و قطعا در این مسیر شما جانبازان نقش مهم و بسزایی دارید؛ چراکه شما بزرگواران در وسط میدان حوادث بوده‌اید و با تمام وجود اتفاقات را از نزدیک مشاهده کرده‌اید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار