بااقدام به موقع آتش نشانان شیراز برای مهار آتش سوزی پاساژ هدیش؛چهار نگهبان گرفتار در میان دود نجات یافتند.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 08 March 2022

تابناک فارس هب نقل از صدا و سیما: رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: ساعت ۶:۲۸ دقیقه صبح امروز ۱۷ اسفند ماه ۱۴۰۰ ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز با دریافت خبر وقوع این حادثه، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۱، ۱۹، یک، ۱۲، ۶ و نیز گروه‌های امداد ونجات به همراه خودروی‌های اطفایی، حمل دستگاه‌های تنفسی و چند دستگاه فن تهویه را به محل حادثه در خیابان حضرتی، پاساژ هدیش اعزام کرد.

محمد هادی قانع افزود: پنج گروه از آتش نشانان، آتش سوزی و دود گرفتگی شدید پاساژ هدیش در خیابان حضرتی را با سرعت عمل مهار و همچنین ۴ نفر را نجات دادند.
رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: این پاساژ تجاری با یک طبقه زیرزمین، همکف و اول و تعداد ۱۸۰ مغازه مملو از پوشاک به علت نامعلومی از قسمت میز کانتر نگهبانی و تابلوی برق در طبقه همکف دچار آتش سوزی شده بود.
وی ادامه داد: شعله‌های آتش از قسمت میز نگهبان و کالا‌های چیده شده در نزدیکی تابلوی برق آغاز و در حال سرایت به مغازه‌های موجود در پاساژ بود که آتش نشانان پس از قطع جریان برق و گاز پاساژ، با استفاده از ابزار و تجهیزات کامل وارد ساختمان شدند و در همان آغاز عملیات با تقسیم به چند گروه با توجه به دود گرفتگی شدید ساختمان ضمن اطفای حریق به جست و جوی محبوسین احتمالی پرداختند و موفق شدند چهار نگهبان گرفتار در دود را نجات و به سلامت از ساختمان خارج کنند.
قانع تصریح کرد: آتش نشانان درادامه عملیات خود به اطفای کامل شعله‌های آتش پرداخته و سرانجام این آتش سوزی را مهار و شعله‌های آتش را که در حال سرایت به مغازه‌های اطراف بود کاملا خاموش کرده و از بروز خسارت ممانعت به عمل آوردند.
رییس سازمان آتش نشانی شیراز با اعلام این که علت بروز این آتش سوزی هم اکنون از طرف کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی است، خاطرنشان کرد: دراین حادثه با عملکرد دقیق و به موقع تیم‌های آتش نشان به هیچ کس آسیب جانی نرسید و حریق با کمترین خسارت اطفا شد.
این حادثه با تهویه کامل دود و ایمن سازی محل حادثه به پایان رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار