با نصب تندیس حیوانات بومی شهرستان کازرون در پارک طالقانی، فضایی مشابه موزه جانورشناسی در این پارک ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸ 09 March 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رضا نوذری شهردار کازرون گفت: با توجه به تنوع اقلیم محیط زیستی کازرون و وجود حیوانات متنوع در این شهرستان، با نصب تندیس‌های حیوانات، فضایی برای آشنایی خانواده‌ها و کودکان با حیوانات بومی در پارک طالقانی ایجاد کردیم.

به گفته او، این تندیس‌ها در ابعاد واقعی حیوانات، توسط یکی از هنرمندان چیره دست استان، طراحی و ساخته شده است که با همکاری واحد خدمات شهری و واحد تاسیسات شهرداری کازرون در پارک طالقانی نصب شدند.

نوروزی گفت: این حیوانات بومی اقلیم شهرستان کازرون هستند و تلاش شده تا هر کدام از این تندیس‌ها متناسب با محل زندگیشان در نقاطی مشابه در پارک یا ارتفاعات کوهستانی جانمایی و نصب شوند.

به گفته نوذری، برای این تندیس‌ها نورپردازی متناسب برنامه ریزی شده که به زودی اجرا خواهد شد تا شب‌ها جلوه بهتری از محیط برای شهروندان و بازدیدکنندگان ایجاد شود.

شهردار کازرون همچنین از خانواده‌ها خواست با توجه به اینکه بعضی از تندیس‌های حیوانات در ارتفاعات نصب شده، از رفتن به این ارتفاعات خودداری و در حفظ و نگهداری آن‌ها شهرداری را یاری کنند.

تندیس‌های نصب شده شامل، بچه گوزن زرد ایرانی، خرس قهوه ای، بز کوهی، پلنگ ایرانی، دو گوزن زرد ایرانی، دو قوچ وحشی، دو گراز، دو درنا خاکستری، دو پلیکان، دو فلامینگو، دو دراج، سه تیهو، چهار کبک و دو لک لک است.

همچنین هنرمند طراح این تندیس ها، یک عقاب و یک سنجاب به شهرداری اهدا کرد که در محوطه پارک طالقانی و در کنار دیگر حیوانات جانمایی و نصب شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار