رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:سال آینده شورا و شهرداری این شهر با راه اندازی سامانه شفافیت به سمت سلامت و فسادزدایی می روند.
کد خبر: ۱۰۳۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱ 09 March 2022

محمد نور صالحی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مدت هفت ماه از فعالیت شورای شهر می گذرد،به موضوع شفافیت اشاره کرد و اظهار داشت:سامانه سوت زنی در شهرداری راه اندازی شده و سامانه شفافیت نیز در حال راه اندازی است و تا اردیبهشت سال آینده آماده بارگذاری جزییات اقدامات شهرداری می شود.

وی با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ و اصلاح های لازم جهت پروژه عمرانی افزود: خط دو مترو، حلقه حفاظتی رینگ چهارم و سالن اجلاس از موارد مهمی هستند که نه تنها سرعت کارشان کم‌نشده که افزایش هم پیدا کرده است.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حالی بودجه شهرداری بر ۱۳هزار  میلیارد تومان بودجه بسته شد که به دلیل رشد نرخ‌ها برای حفظ قدرت خرید و خدمات شهری باید حداقل ۱۴ هزار میلیارد تومان بسته شده باشد اما کمتر تصویب شده است.

وی با اشاره به توازن در شهر و عدالت در مناطق بیان داشت: اهتمام شورای شهر این دوره مناطق محروم است و این در حالی است که حدود  ۲۰۰ محله کم برخوردار شناسایی شده است  و  ۹۰ محله توجه ویژه لازم دارد.

نورصالحی گفت:یک  هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه مناطق محروم تخصیص یافته و نیز میز خدمت ویژه محلات تعبیه شده که به در خواست های  مردم رسیدگی می کنند.

وی با اشاره به مدیریت هوشمندسازی شهرداری و اعتبار۱۰۰میلیارد تومانی آن گفت: طبق تفاهم نامه ای بین مخابرات و شهرداری  بسترسازی فیبر نوری در برخی از محلات انجام شده و درآینده نیز تمام ساختمان‌ها به فیبر نوری متصل می شود و شهرداری نیز ۱۰۰ میلیارد تومان برای سیستم شهرداری در هوشمندسازی در نظر گرفته است.

نورصالحی همچنین درباره ناوگان اتوبوسرانی بیان داشت:عمر اتوبوس های فعلی اصفهان ۱۰ ساله است و این در حالی است که عمر مفید هر اتوبوس ۴ سال می باشد که به دلایل مسائل مالی ناوگان اتوبوسرانی فرسوده و نیاز به بازسازی و خرید اتوبوس جدید دارد که سال آینده در بودجه شهرداری خرید اتوبوس دیده شده است.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره جانمایی تراموا در خیابان امام خمینی(ره) گفت:تراموا یک وسیله بسیار گران قیمت اما با کاربری اتوبوس است،لذا شهرداری اصفهان هیچ برنامه ای برای احداث تراموا برای شهر اصفهان ندارد و فقط در حد پیشنهاد بوده است.

وی در پایان اضافه کرد:شورای شهر اصفهان تا کنون  ۳۳ جلسه علنی و ۵۵ جلسه تلفیق برگزار کرده است.

عکس فاطمه عباسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار