ماموران فوریت‌های پزشکی استان، امسال به بیش از ۲۵۷ هزار عملیات اعزام شدند و به حادثه دیدگان امدادرسانی کردند.
کد خبر: ۱۰۳۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷ 09 March 2022

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان گفت: از مجموع این عملیات ها، ۱۹۷ هزار و ۸۴۲ مورد مربوط به حوادث غیررانندگی و ۵۹ هزار و ۶۵۷ مورد هم در خصوص حوادث رانندگی بوده است.

دکتر فرهاد حیدری، مجموع ماموریت‌های اورژانسِ پیش بیمارستانیِ استان را ۱۹ درصد بیشتر ازمدت مشابه پارسال بیان کرد و افزود: در این مدت، از مجموعِ حوادثِ رانندگیِ منجر به جراحت در استان، ۴۱ هزار و ۶۹۵ مورد در مناطق شهری و ۱۷ هزار و ۹۶۲ مورد در نقاط جاده‌ای استان رخ داده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تا پایان یازدهمین روز از اسفندِ امسال، ۴۱۷ مورد مسمومیت با منوکسیدکربن به ۱۱۵ استان اصفهان گزارش شد که از مجموع مسموم شده ها، ۲۷ نفر جان خود را از دست دادند.

دکتر حیدری به ارائه خدمات اورژانس هوایی در استان اشاره کرد افزود: در ۱۱ ماهه امسال، بالگردِ امدادیِ اورژانس، ۳۳ بار به ماموریت اعزام شد و ۴۱ بیمار و مصدوم را به مراکز درمانی استان اصفهان منتقل کرد.

وی با بیان اینکه کارشناسان اتاقِ فرمانِ مرکزیِ ۱۱۵ استان، همزمان پاسخگوی تماس‌های مردمیِ ۱۶ شهرستان استان هستند، گفت: تعداد تماس‌های برقرار شده با ۱۱۵ اصفهان در ۱۱ ماهه امسال، ۸۲۴ هزار و ۲۷۲ مورد بوده و میانگینِ تعداد تماسِ روزانه با اورژانس، حدود دو هزار و ۵۰۰ تماس در روز است.

دکتر حیدری افزود: فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از ۱۵۹ پایگاه امدادی شامل ۷۹ پایگاه شهری، ۷۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج اتاق فرمان برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار