مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از آغاز مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز مزارع گندم و جو در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۳۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶ 10 March 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: طاهره امیری، مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو این شهرستان از اوایل اسفند ماه آغاز شده است و تا اواسط فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

او گفت: بهترین زمان مبارزه با علف‌های هرز این مزارع از مرحله چهار تا ۶ برگی و تا اواسط پنجه زنی است و بهره برداران به منظور تشخیص زمان مناسب مبارزه با علف‌های هرز دقت کافی را داشته باشند و با کارشناسان مربوطه در این زمین مشورت کنند.

او با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در زمان سم پاشی، گفت: بهره برداران در زمان سمپاشی به میزان سم، انتخاب سمپاش مناسب و دارای برگ معاینه فنی، دمای هوا، رطوبت و استفاده از دوز کافی از سموم دقت کافی داشته باشند و به منظور انتخاب نوع سم نیز با کارشناسان حفظ نباتات هماهنگی لازم را به عمل آورند.

امیری گفت: بی‌توجهی به مبارزه با علف‌های هرز کیفیت و کمیت محصول را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد و مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو که جزو محصولات راهبردی هستند اهمیت زیادی دارد و بی توجهی به آن باعث کاهش عملکرد مزارع به میزان حداقل ۳۰ درصد خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار