فلاحی گفت: امسال ۱۲هزار تن ماهی قزل آلا در ۱۷ شهرستان این استان تولید شد.
کد خبر: ۱۰۳۳۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶ 10 March 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی قزل آلا در سال جاری در این استان تولید شده گفت: فارس با دارا بودن ۹ مرکز تکثیر از پیشگامان صنعت تکثیر ماهیان سردآبی در کشور به شمار می‌رود.
علی فلاحی افزود: بچه ماهی تولیدی علاوه بر تامین نیاز استان فارس به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.
به گفته وی؛ به منظور رفع نیاز به واردات تخم چشم زده خارجی، تکثیر خارج از فصل ماهی قزل آلا در این استان نیز صورت گرفت و بچه ماهی برای پرورش ماهیان سردآبی تامین شد.
فلاحی به نگهداری ۸ هزار و ۵۰۰ قطعه مولد قزل آلا تحت رژیم نوری در مرکز تکثیر ماهیان سردابی مهکان اشاره کرد و افزود: سالانه ۳۵ میلیون میلیون قطعه تخم سبز و ۳۰ میلیون قطعه تخم چشم زده در این مرکز تولید شود.
این مقام مسئول ادامه داد: زمان تکثیر بچه ماهی در استان فارس از اواخر مهرماه تا آخر بهمن ماه است که با این اقدام امکان تکثیر و پرورش ماهی در طول سال به وجود می‌آید و بچه ماهی با وزن‌های مختلف در اختیار پرورش دهنده قرار می‌گیرد تا پرورش دهندگان بتوانند از تمام ظرفیت استفاده کنند.
وی بیان کرد: مرکز تکثیر ماهیان سردآبی مهکان با ظرفیت تولید هشت میلیون قطعه بچه ماهی در منطقه مهکان از توابع شهرستان سپیدان قرار دارد.

تولید ۱۲ هزار تن ماهی قزل آلا

فلاحی گفت: امسال ۱۲هزار تن ماهی قزل آلا در ۱۷ شهرستان این استان تولید شد.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار داشت: شهرستان‌های سپیدان، اقلید و ممسنی بیشترین تولید ماهیان سردآبی را در سطح استان دارند.
تخم‌های ماهی پس از مرحله لقاح، به تخم سبز معروف است و پس از آن مرحله چشم زدگی است که در این مرحله دو نقطه سیاهرنگ که همان چشم ماهی است مشاهده می‌شود.

برچسب ها: تولید ، ماهی ، قزل الا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار