مدیرکل جدید منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه گفت: در هفته منابع طبیعی ۷۰۰ هزار اصله نهال در کرمانشاه کاشته شد.
کد خبر: ۱۰۳۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰ 13 March 2022

انشااله کولانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: امسال در هفته منابع طبیعی ۷۰۰هزار اصله نهال کاشته شد که ۲۰۰هزار از این تعداد را سازمان جهاد کشاورزی و ۷۹هزار را شهرداری در سطح شهر کاشت کردند. اکالیپتوس، صنوبر، اقاقیا، افرا، عرعر و کاج گونه‌های کاشت شده در روز درخت کاری می‌باشند.


وی عنوان کرد: برای حفاظت از جنگل‌ها یگان‌های حفاظتی درپاسگاه‌ها مستقر هستند و براساس رسالتی که دارند، وظیفه گشت، مراقبت و نگهداری از جنگل‌ها را برعهده دارند، همچنین مردم می‌توانند با پل ارتباطی ۱۵۰۴، گزارشات، پیشنهادات و انتقادات خود را با ما در میان بگذارند.

کولانی گفت: در راستای جلوگیری از تخریب مراتع و جنگل‌های استان برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدتی را در دست داریم که نیازمند همراهی و مشارکت مردم است، این مشارکت در بحث مدیریت چراگاه‌ها و حفظ و احیای پوشش‌های گیاهی می‌باشد که از طریق آموزش، ترویج و نهادینه شدن فرهنگ منابع طبیعی در بین مردم امکان پذیر خواهد بود.


مدیرکل منابع طبیعی استان تصریح کرد: برای جلوگیری از سیل، رسوب، فرسایش و همچنین جلوگیری از نفوذ آب در حوزه رودخانه ها، طرح‌های آبخیز داری و آسان سازی به اصطلاح مکانیکی، بیو مکانیکی و بیولوژیکی در سطح استان ارا شد.

وی با اشاره به طرح هویت دار کردن درختان در سطح استان اظهار کرد: بصورت پایلوت در کشور، در استان کرمانشاه و در شهرستان گیلان غرب در مجموع ۱۵هکتار به صورت راستی آزمایی انجام شده است و در صورت گرفتن نتیجه دلخواه و مثبت این طرح در سطح استان و کشور گسترش داده می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار