مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اجرای طرح تحول بنیادین و لزوم ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت گفت: ۲۰۰ هزار اثر به دبیرخانه طرح ملی لاله‌های روشن ارسال شد.
کد خبر: ۱۰۳۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 13 March 2022

به گزارش تابناک مازندران، علیرضا سعدی‌پور بعدازظهر امروز در اختتامیه سومین دوره طرح ملی لاله های روشن به مناسبت گرامی‌داشت روز شهدا در دانشگاه فرهنگیان امام علی(ع) بابلسر اظهار داشت: این افتخار برای دیار علویان است که دبیرخانه این طرح در مازندران است و آموزش و پرورش مازندران برای ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت این برنامه ها را در سطح ملی به اجرا در بیاورد.

وی افزود: یکی از دلایل کاربردی و عملیاتی بودن سند تحول می تواند حضور ساحت‌های ششگانه تربیتی آن، در زندگی شهیدان انقلاب اسلامی باشد، زیرا در سلوک و درسنامه‌های به جا مانده از وصایای حکیمانه شهدا ، ساحت‌ها و صحنه‌های حماسه‌ورزی و فعالیت‌های جهادی بصورت اعتقادی، عبادی، اخلاقی و علمی و فنآوری، سیاسی و اجتماعی، و هم چنین ساحت های اقتصادی و حرفه‌ایی، زیستی و بدنی، هنری و زیبا شناختی ملموس و محسوس می‌باشد از اینرو تحقق ساحت‌های شش‌گانه تربیتی منوط به الگو‌گیری از سبک زندگی شهدا است.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی لاله های روشن به دنبال جریان‌سازی فرهنگی مستمر در حوزه ایثار و شهادت در طول سال تحصیلی است، افزود: توجه ویژه به آشنایی دانش‌آموزان با سیره عملی شهدای هشت سال دفاع مقدس، شناسایی و معرفی شهدای دانش آموز و فرهنگی به نسل جدید، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا، تکریم خانواده محترم شهدا و یکپارچه‌سازی و وحدت رویه در برگزاری یادواره‌های شهدا در مدارس کشور از جمله اهداف برگزاری این طرح ملی است.

سعدی‌پور برگزاری یادواره‌های دانش‌آموزی در قالب طرح ملی لاله های روشن را در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب و اجرایی کردن سیره عملی آنان دانست و تصریح کرد: لاله های روشن به عنوان طرحی معنوی در نظر دارد با ایجاد وحدت رویه و ایجاد برنامه های متنوع، فصلی جدید را با رویکردی عالمانه در فرهنگ ایثار و شهادت و الگوگیری از سیره عملی شهدا رقم بزند.

وی با اشاره به اجرای طرح " ۲۰۰۰شهید، ۲۰۰۰ یادواره در ۲۰۰۰ مدرسه" طی سال‌های گذشته در استان مازندران گفت: از سال‌های گذشته اجرای طرح ملی" ۴۰هزار شهید ۴۰هزار یادواره در ۴۰ هزار مدرسه" را با عنوان لاله‌های روشن به وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد دادیم که مورد موافقت قرار گرفت امسال سومین طرح ملی لاله های روشن در سطح کشور برگزار شد. دبیرخانه دائمی این جشنواره نیز در استان مازندران مستقر است.

سعدی‌پور درباره استقبال بی‌نظیر دانش‌آموزان سراسر کشور در این طرح یادآور شد: از آنجا که برنامه لاله‌های روشن یک طرح دانش‌آموز محور در قالب شهید‌پژوهی بود مورد اسقبال دانش‌آموزان قرار گرفت و موجب برقراری ارتباط مستقیم دانش‌آموزان با خانواده شهدا و ارسال بیش از ۲۰۰ هزار اثر به دبیرخانه این طرح در مازندران شد که به عنوان گنجینه ای بی‌بدیل برای علاقمندان به شهید و شهیدپژوهی در کانال شاد به اشتراک گذاشته شده است.

شایان ذکر است در این مراسم از نمایندگان خانواده شهدای دانش آموز و فرهنگی استان مازندران، دانش‌آموزان برتر سومین طرح ملی لاله‌های روشن، مدیران و معاونین پرورشی مدارس برتر اجرای طرح لاله‌های روشن استان مازندران، دانش‌آموزان برتر اردوی مجازی راهیان نور و عوامل دبیرخانه طرح ملی لاله های روشن کانون فرهنگی تربیتی فجر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار