معاون ‌شهردار اصفهان:
تابناک: معاون ‌شهردار‌ اصفهان با بیان اینکه طرح ایجاد کتابخانه در مناطق محروم شهر اصفهان اجرایی می‌شود، گفت: امسال بالغ بر ۱۱ میلیارد رالا در نمایشگاه کتاب یار مهربان اصفهان هزینه شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹ 04 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، علی قاسم‌زاده صبح امروز در نشست خبری پیرامون برگزاری ششمین دوره نمایشگاه یار مهربان در اصفهان، اظهار داشت: یکی از رویکردهای مدیریت شهری از دیرباز، تعامل با دستگاه‌های مختلف دولتی و عمومی است و اگر این دستگاه‌ها در کنار هم قرار گیرند، ظرفیت‌ها و شاخص‌های رشد شهری ارتقا پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از این دستگاه‌ها آموزش و پرورش است، افزود: ردیف بودجه احداث نمازخانه در مدارس شهر به‌ویژه مناطق محروم هر ساله در دستور کار شهرداری قرار دارد که در سال آینده در این زمینه 300 میلیون تومان پیش‌بینی شده است. ردیف بودجه دوم بن حمل‌و‌نقل و استفاده از وسایل نقلیه عمومی از ابتدای مهرماه برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت به مبلغ 140 میلیون تومان و ردیف بودجه سوم بن خرید شب عید برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت به مبلغ 400 میلیون تومان است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در طرح یار مهربان که هر ساله در زمینه کتاب و اقلام ورزشی برگزار می‌شود همه مدارس در تمام مقاطع از این نمایشگاه استفاده می‌کنند و کتابخانه‌ها و امکانات ورزشی مدارس تقویت می‌شود.

قاسم‌زاده با اشاره به ایستگاه ورزشی بانوان افزود: در ساعات 6 تا 7 صبح که مدارس تعطیل هستند، این مراکز در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قرار گیرد تا از آن به عنوان ایستگاه ورزشی بانوان استفاده شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های برخی مدارس در سطح بسیار خوبی هستند، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی هدفمندی را مدنظر داریم تا بتوانیم این کتابخانه‌ها را به ظرفیت کتابخانه‌های شهر اضافه کنیم و چه اشکالی دارد که این کتابخانه‌ها، در ساعات بعدازظهر نیز به روی دانش‌آموزان باز باشد. ما با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانیم شاخص‌های فرهنگی شهر را تقویت کنیم.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه امسال طرح یار مهربان 1 و 2 را اجرا کردیم، افزود: بالغ بر 11 میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده که 600 میلیون تومان مروبط به یار مهربان یک و 480 میلیون تومان مربوط به یار مهربان 2 بوده است. یار مهربان یک، همان نمایشگاه هر ساله است که در محل دائمی نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود و امسال در حدود هزار و 500 مدرسه، کارت خرید کتاب را دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 6 هزار و امسال بیش از 12 هزار جلد کتاب در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت و در واقع امکان انتخاب را به 2 برابر افزایش دادیم. کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه امسال، کتاب‌های انتشار یافته در 3 سال گذشته است که توسط انتشارات نشر شهر به چاپ رسیده‌اند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه اقدامی که در سال گذشته شروع و امسال تقویت شد، افزود: کاهش هزینه‌های جاری بالغ بر 150 میلیون تومان و به همین میزان افزایش قدرت خرید مدارس از جمله اقدامات شهرداری بوده است.

وی با اشاره به طرح یار مهربان 2 تصریح کرد: در این طرح در 25 مدرسه منطقه محروم کتابخانه احداث شد که شهرداری تمام هزینه‌های آن را پرداخت کرده است. این کتابخانه‌ها پویا و مناسب با سن‌‌و‌سال افراد طراحی شده است و میل به مطالعه را افزایش می‌دهد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان افزود: متاسفانه هنوز به عدد سرانه مطالعه در اصفهان دست پیدا نکرده‌ایم چون هنوز به تعریف درستی از سرانه مطالعه نرسیده‌ایم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار