مدیرعامل شرکت خدمات اقامتی و گردشگری شهرستان بابلسر گفت: حمل و نقل ترکیبی راه برون رفت مشکلات در توسعه صنعت گردشگري مازندران است
کد خبر: ۱۰۳۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶ 15 March 2022

به گزارش تابناک مازندران، هادی اسماعیل پور مدیرعامل شرکت خدمات اقامتی و گردشگری بابلسر وجود حمل ونقل در توسعه گردشگری را دارای اهمیت دانست و اظهار داشت: توسعه حمل ونقل تاثیر عمده ای بر رشد و هدایت این صنعت داشته است.فراهم بودن امکانات حمل ونقل مناسب ،مطمئن، راحت، سریع و ارزان شرط لازم توسعه گردشگری است.

وی با بیان اینکه بررسی آماری نشان می دهد که در حال حاضر سالانه بیش از ۴۰۰میلیون تردد در سطح جاده های درون و برون استانی این خطه شمال کشور انجام می شود، افزود: به گونه ای که ۱۱درصد از این ترددها در محورهای اصلی است و این ترددها ترافیک شدیدخودرویی را در سطح جاده های مازندران در تمام فصول سال به خصوص اواخر هفته و ايام تعطيل ایجاد می کند.

كارشناس ارشد برنامه ريزي گردشگري گفت: کارشناسان حمل و نقل در مازندران بر این باورند که برای کاهش سطح ترافیک در جاده های استان و کاهش هزینه های ناشی از سوانح رانندگی باید گزینه حمل و نقل ترکیبی اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت خدمات گردشگری و اقامتی بابلسر راهکار برون رفت این معضل را برقراری راه آهن رشت به ساری به عنوان یکی از گزینه های مطرح برای برخورداری شهرهای ساحلی این استان از شبکه ریلی و کاهش بار ترافیکی جاده ای و مسافری در این مناطق دانست و افزود: بر اساس آمار بیش از ۷۰ درصد از مسافرانی که به استان مازندران سفر می كنند در شهرهای ساحلی اسکان می گیرند.

اسماعیل پور با اعلام اینکه سرمایه گذاری های چند دهه اخیر در مازندران بیشتر بر روی جاده سازی و نگهداری آن متمرکز بوده است،گفت: به طوری که تمام برنامه ها برای کاهش بار ترافیکی در این خطه شمال کشور با رویکرد گسترش راههای متمرکز و تمرکز یک جانبه بر روی حمل و نقل زمینی و سوق دادن تمام سرمایه گذاری ها در این حوزه که حداقل در یک دهه اخیر به بیش از ٣۰هزار میلیارد ریالی می رسید، باعث شد تا سرمایه گذاری در حوزه شبکه های هوایی و دریایي و به خصوص ریلی به فراموشی سپرده شود و یا این که کمتر به آن توجه شود.

وی درباره نبود کمربند ریلی در استان مازندران و برخوردار نبودن بیش از نیمی از شهرستان های این استان از شبکه ریلی گفت: طرح های جدید شبکه ريلي و تراموا می تواند بخش زیادی از شهرهای ساحلی را تحت پوشش قرار دهد. و باعث كاهش ترافيك در ترددهاي بين شهري استان شود.

انتهای پیام/ر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار