معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان فارس هشدار داد: افراد قانون شکن و مخل نظم و آسایش عمومی در چهارشنبه پایان سال حداقل تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت به سر خواهند برد.
کد خبر: ۱۰۳۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 15 March 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان فارس، علی فاتحی در چهارمین جلسه شورای پیشگیری از جرم سال ۱۴۰۰ و در آستانه چهارشنبه پایان سال اعلام کرد: کسانی که به بهانه مراسم چهارشنبه پایان سال قصد اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی داشته باشند و یا مبادرت به تخریب اموال عمومی و یا مرتکب رفتارهای هنجارشکن و مخالف با شئون و ارزش های ایرانی و اسلامی گردند با آمادگی و هماهنگی ایجاد شده میان دستگاه های امنیتی، انتظامی و قضایی استان در کوتاه ترین زمان ممکن شناسایی و بر حسب گزارش و یا اعلام جرم از سوی ضابطین تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به مجازات قانونی کسانی که مرتکب اخلال در نظم و آسایش عمومی گردند، گفت: مجازات این افراد سه ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق می باشد و در صورت استفاده از مواد محترقه و ترقه های غیر مجاز، مجازات این افراد بر اساس قانون مجازات اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز تا ۶ ماه حبس است.
وی افزود: چنانچه اقدامات هنجار شکنانه افراد باعث وارد آمدن خسارتی به اموال عمومی و یا خصوصی شود و یا موجب ایراد صدمه بدنی اعم از عمدی یا غیر عمدی به دیگری گردد حسب مورد به قصاص یا پرداخت دیه و یا ارش محکوم می گردند.
فاتحی تصریح کرد: دستگاه قضایی استان شعباتی را به صورت ویژه و کشیک در کلیه حوزه های قضایی برقرارکرده تا به منظور تأمین امنیت مردم به محض وصول گزارش وقوع جرایمی در خصوص افراد ناقض قانون و هنجارشکن، به جرایم آنان به صورت ویژه و در سریع ترین زمان رسیدگی شود.
دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس همچنین هشدار داد وسایل نقلیه ای که در راستای ارتکاب جرم و یا اخلال در نظم و امنیت عمومی به کار گرفته شود تا تعیین تکلیف قانونی توقیف می گردد و افراد قانون شکن نیز با صدور قرارهای تأمین کیفری بازداشت خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار