تابناک- نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بر لزوم افزایش سطح استانداردها در استان و تسریع در فعالیت‌های تأثیر‌گذار سازمان استاندارد بر ترخیص کالاها در گمرک تاکید‌کرد.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴ 15 March 2022

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده عصر امروز در دیدار با معاون سازمان استاندارد کشور اظهار کرد: امروزه یکی از مسائل مهم در جامعه ما مبحث استاندارد است که این امر مبحثی چندوجهی است که نمی‌توانیم آن را منحصر در یک نهاد خاص بدانیم.

وی افزود: در برخورد با سازمان استاندارد باید از نگاه مسطح یه استاندارد پرهیز کنیم و منظور از نگاه مسطح نیز نگاهی است که درون سازمانی و درون دستگاهی باشد بلکه باید نگاهی رو به بیرون هم وجود داشته باشد که ارتباط سازمان استاندارد با دستگاه‌ها و نهادها را تقویت و عمیق تر کند.

امام جمعه بندرعباس بیان‌کرد: مردم در حوزه استاندارد می‌توانند نقش‌آفرین باشند چرا که اگر مردم به درک درستی از مسائل مربوط به حوزه استاندارد برسند و خواستار ارتقای استاندارد‌ها باشند و یا در این حوزه مطالبه‌گری داشته باشند و به کالاهای فاقد علامت  واکنش منفی نشان دهند لاجرم تولیدکنندگان نیز به این سمت خواهند رفت که استاندارد‌های خود را افزایش دهند و محصولاتی با استانداردهای بالاتر تولید خواهدشد. 

عبادی زاده تاکید‌کرد: امروز یکی از ابزارهایی که باید برای آگاهی بخشی به مردم در حوزه استاندارد استفاده شود رسانه‌ها هستند که باید از آن در جهت فرهنگسازی بهره جست البته روحانیون، نخبگان و صاحبان اندیشه نیز لازم است پای کار بیایند و فرهنگ جامعه در حوزه استاندارد را ارتقاء ببخشند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح‌کرد: در استان هرمزگان نیازمند هماهنگی بین بخشی جدی در حوزه استاندارد هستیم چرا که یکی از موضوعات مورد تاکید استاندار هرمزگان باید توجه به مقوله استاندارد و ارتقای سطح آن در استان باشد. 


عبادی‌زاده بیان‌کرد: یکی از محصولات خوب و صادراتی استان هرمزگان هندوانه است که بازار خوبی هم در سایر کشورها دارد اما گاها شاهد هستیم کشاورزان برای اینکه سرعت باردهی محصول و برداشت آن را افزایش دهند از سموم غیر استاندارد استفاده می‌کنند که این امر می‌تواند صادرات محصولات کشاورزی از استان را با اخلال روبرو کند.

وی تاکید‌کرد: یکی از مسائلی که ما را در بازارهای خارجی دچار چالش و بعضا شکست می‌کند پایین بودن کیفیت بسته‌بندی کالا‌ها است که مشتری‌پسندی آن را کاهش می‌دهد در حالی که با  در نظر نگرفتن ذائقه مردم کشورهای هدف می‌توانیم رقبای صادراتی خود را پشت سر بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطرنشان‌کرد: یکی از تأکیدات که مسئولین امر بایستی آن را جدی بگیرند بالابردن سرعت ترخیص کالاها در گمرکات است چرا که گره کوری که در حوزه سازمان بنادر، گمرک و اموال تملیکی وجود دارد، باعث شده است که بازار تا حدودی آشفته شود لذا اینجا سازمان استاندارد نیز باید نقش‌آفرینی داشته باشد که فعالیت‌هایش منجر به تسریع روند ترخیص شود.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار