برای تامین امنیت نوروزی و تسهیل سفر از کلیه نیروهای پلیس استان در این طرح بکارگیری خواهد شد و اقدامات لازم برای تامین نیروهای کمکی از جمله هماهنگی با بسیج در خصوص اختصاص گشت رضویون، استفاده از پلیس افتخاری و ظرفیت های موجود برای تامین امنیت مردم مورد استفاده خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۱ 16 March 2022

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران ازشرق تاغرب استان در مورخه 24/12/1400 تقدیم حضورتان می گردد .

آمادگی 100درصدی پلیس مازندران برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی/ برخورد قانونی با مخلان نشاط مردم 
فرمانده انتظامی استان مازندران از آمادگی 100درصدی پلیس برای خدمات رسانی به شهروندان و مسافران نوروزی خبر داد و گفت: پلیس با مخلان نشاط مردم در چهارشنبه آخر سال برخورد قانونی می‌کند. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" در نشست خبری با رسانه های گروهی استان ضمن تبریک ایام شعبانیه و سال نو و آرزوی سالی پر برکت و به دور از هرگونه رنج و بیماری برای مردم عزیز ایران اسلامی از همکاری رسانه ها در ایجاد احساس امنیت استان قدردانی کرد.
وی با اشاره به اینکه با آغاز سفرهای نوروزی بزرگترین عملیات ترافیکی، انتظامی و خدماتی در سطح استان مازندران همزمان با سطح کشور رقم خواهد خورد، افزود: با توجه به محدودیت ترافیکی به جهت شیوع بیماری کرونا در دو سال گذشته، در نوروز 1401 شاهد خیل عظیمی از مسافران و گردشگران به استان مازندران خواهیم بود.
سردار میرزایی با بیان اینکه این استان به عنوان استانی که هم محل عبور برای استان های دیگر شمالی کشور و مسیر بارگاه مقدس حضرت امام رضا (ع) همواره مورد توجه هموطنان از اقصی نقاط کشور است، تصریح کرد: یکی از ماموریت های مهم پلیس در این ایام تسهیل و روان سازی ترافیک در محورهای مواسلاتی است.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به بکارگیری 100 درصد نیروها برای تامین امینت نوروزی در ایام نوروز، گفت: برای تامین امنیت نوروزی و تسهیل سفر از کلیه نیروهای پلیس استان در این طرح بکارگیری خواهد شد و اقدامات لازم برای تامین نیروهای کمکی از جمله هماهنگی با بسیج در خصوص اختصاص گشت رضویون، استفاده از پلیس افتخاری و ظرفیت های موجود برای تامین امنیت مردم مورد استفاده خواهد شد.
سردار میرزایی به تشریح اقدامات و عملکرد فرماندهی انتظامی استان در یک سال جاری،اشاره کرد و گفت: در این بخش تمامی موفقیت های پلیس نتیجه کمک ها، همکاری ها و ارتباطات خوب مردم با پلیس بود که منجر به ایجاد مطلوب امنیت و احساس امنیت در استان شده است.
این مقام انتظامی استان مازندران با اشاره به اقدامات فرهنگی و اجتماعی پلیس در حوزه مشاوره و مددکاری در کلیه کلانتری های استان، گفت: در این مدت 3 هزار و 350 پرونده به مرکز مشاوره و مددکاری استان ارجاع داده شد که 75 درصد پرونده ها منجر به صلح و سازش شد.
وی با اشاره به کلاهبرداری های اینترنتی در استان گفت: در بحث جرائم فضای مجازی با عنایت به تقویت پلیس فتا و راه اندازی مرکز فوریت های پلیسی فضای مجازی، تقریباً 100 درصد جرائم بوقوع پیوسته در فضای مجازی، منجر به کشف شد.
وی با تشریح عملکرد پلیس فتا در بحث مبارزه با کلاهبرداری های اینترنتی، نشر اکاذیب ، هتک حیثیت و سایر تخلفات در حوزه فضای مجازی، اظهار داشت: پلیس فتا استان مازندران در زمینه مبارزه با جرائم توفیقات خوبی را کسب کرد که این نتیجه تلاش، همدلی و مشارکت خوب مردم بوده است.
وی با اشاره به افزایش رضایمتندی مردم از پلیس110، گفت: برابر بررسی های به عمل آمده 94 درصد از کسانی که با پلیس 110 تماس گرفته اند از پاسخگویی و حضور به موقع پلیس در صحنه اعلام رضایت کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به رصد فعالیت های اراذل و اوباش در فضای مجازی و حقیقی، اظهار داشت: در بحث مبارزه با اراذل و اوباش همکاری های خوبی با اداره اطلاعات و سپاه پاسداران برقرار است، چرا که هدفمان ایجاد امنیت است و باید همه پای کار بیایند.
سردارمیرزایی در ادامه گریزی به چهارشنبه آخر سال زد و با بیان این که نگاه پلیس به این مراسم، جامعه محوری و اجتماعی است، گفت: ما به دنبال حل مشکلات اجتماعی با راهکارهای اجتماعی هستیم .
وی با بیان اینکه پلیس با شادی و نشاط مردم مخالف نیست و بلکه برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه پیش قدم است، اظهار داشت: برای برپایی جشن و شادی به ویژه چهارشنبه آخر سال یعنی امشب نیاز است تا جوانب احتیاط رعایت شود تا خطری شهروندان را تهدید نکند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه هماهنگی لازم با همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای چهارشنبه آخر سال شده است، افزود: تمام امکانات استان بسیج شده تا شاهد رخداد ناگوار برای شهروندان در جشن امشب نباشیم.
سردار میرزایی با بیان اینکه برخی‌ها با شادی کاذب و ایجاد تنش موجب خسارت مالی و جانی می شوند، یاد آورشد: بر اساس قانون هر فردی که ایجاد خسارت و جراحت کند، مشمول حبس دیه و جریمه می‌‌شود و به عنوان مجری قانون با مخلین تعارف نداریم و برخورد قانونی انجام می‌شود.
وی، توجه و نظارت عمومی برای اطلاع درباره فروش و توزیع مواد محترقه را از شهروندان خواستار شد و خاطرنشان کرد: بیش از 251 هزارو 448 عدد مواد محترقه در مازندران کشف و 33 واحد صنفی پلمپ و 68 نفر نیز به محاکم قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی مازندران در پایان ابراز امیدواری کرد: با تعامل همه دستگاه ها و مردم، آرامش و نشاط بهاری را همراه با رعایت قانون و نظم اجتماعی شاهد باشیم .

--------------------------------------------------------

اعلام محدودیت های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران 
رئیس پلیس راه استان مازندران از اعمال محدودیت های ترافیکی از روز چهارشنبه 25 اسفند ماه 1400 تا پایان روز یکشنبه 14فروردین ماه 1401 در محورهای مواصلاتی استان خبر داد . 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "یدالله جهان تاب" با تبریک پیشاپیش عید نوروز در تشریح این خبر، گفت: به منظور ارتقاء ايمني و تسهيل در عبور و مرور وسايل نقليه، محدودیت های ترافیکی از روز چهارشنبه 25 اسفند ماه تا پایان روز یکشنبه 14 فروردین ماه 1401 در محورهای مواصلاتی استان به اجرا در خواهد آمد.
رئیس پلیس راه استان مازندران، افزود: به همین منظور تردد انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی محورهای مواصلاتی استان ممنوع است .
سرهنگ جهان تاب، تصریح کرد: در تمامی محورهای برون شهری استان که در ایام فوق محدودیت های ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می شود، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی، بهداشتی، ضدعفونی کننده و کالاهای اساسی (شامل گندم، جو، برنج، سویا، دانه های روغنی و ...) یا دارای مجوز از پلیس راه از این امر مستثنی است.
وی اضافه کرد: ممنوعیت تردد برای این قبیل وسایط نقلیه فقط در راه هایی اعمال می شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آن ها اجرا می شود و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.
جهان تاب با اشاره به ممنوع بودن تردد تریلر، کامیون و کامیونت در محور کرج- چالوس و بالعکس، اظهار داشت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 ظهر روزهای چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه 25 تا 29 اسفندماه تا ساعت 24 همان روزها از مرزن آباد به سمت کرج ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسايل نقليه از ساعت 4 بعد از ظهر تا ساعت 24 تاریخ های ذکرشده از میدان امیرکبیر و آزاد راه تهران شمال به سمت مرزن آباد به صورت یکطرفه خواهد بود .
رئیس پلیس راه استان مازندران، خاطرنشان کرد: تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 12 ظهر روزهای پنج شنبه و جمعه 4 و 5 فروردین ماه1400 و همچنین روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه 12، 13 و 14فروردین ماه 1401 تا ساعت 2 بامداد روز بعد از میدان امیرکبیر کرج و ابتدای بزرگراه تهران-شمال به سمت مرزن آباد ممنوع بوده و در صورت اعلام ماموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 4 بعد از ظهر تاریخ های مذکور تا ساعت 2 بامداد روز بعد از مرزن آباد به سمت کرج و تهران به صورت یک طرفه است.
سرهنگ جهان تاب یادآور شد: در صورت افزایش حجم تردد در آزاد راه تهران- شمال و احتمال کندی ترافیک در داخل تونل ها، با اعلام ماموران مستقر در محل این مسیر به صورت مقطعی مسدود خواهد شد.
وی با اشاره به ممنوع بودن تردد انواع تریلر در محور هراز، گفت: تردد انواع کامیون و کامیونت به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 6 صبح روز چهارشنبه 25 اسفندماه تا ساعت 2 بامداد روز شنبه 6 فروردین ماه 1401 و از ساعت 6 صبح روز پنج شنبه 11 فروردین ماه تا ساعت 2 بامداد روز سه شنبه 16 فروردین ماه 1401 از رودهن به آمل و بالعکس ممنوع است.
رئیس پلیس راه استان مازندران همچنین اذعان داشت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 3 بعد از ظهر روزهای پنج شنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه 4، 5، 13 و 14 فروردین ماه 1401 تا ساعت 24 همان روز از آب اسک به رودهن ممنوع بوده و با اعلام ماموران پلیس راه مستقر در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت یک بعد از ظهر تاریخ های مذکور از رودهن به آب اسک به صورت یک طرفه خواهد بود.
سرهنگ جهان تاب با اشاره به محدودیت های ترافیکی در محور فیروزکوه اظهار داشت: تردد انواع تریلر ها از ساعت 12 ظهر تا ساعت 24 روز 25 اسفندماه از مسیر جنوب به شمال و بالعکس و همچنین از ساعت 6 صبح روزهای پنج شنبه، جمعه، شنبه و یک شنبه 26 تا 29 اسفندماه 1400 از مسیر جنوب به شمال این محور ممنوع است.
وی همچنین یاد آور شد: تردد انواع تریلرها از ساعت 6 صبح تا ساعت 24 روزهای پنج شنبه و جمعه 2 و 5 فروردین ماه و روزهای جمعه، شنبه و یک شنبه 12 تا 14 فروردین ماه 1401 از مسیر شمال به جنوب محور فیروزکوه و بالعکس ممنوع می باشد.
رئیس پلیس راه مازندران در پایان از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: ضمن رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی و مدیریت سفر خود در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .

--------------------------------------------------------

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی نور 
فرمانده انتظامي شهرستان نور از آزاد سازی حدود 3 هزار متر مربع از اراضی بافت کشاورزی که در آن ساخت و ساز غیر مجاز صورت گرفته بود، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"علی داداش تبار" در تشريح اين خبر گفت: یکی از ماموریت های مهم و مستمر این فرماندهی، اجرای احکام مربوط به ساخت و سازهای غیرمجازی که افراد سودجو با ساخت بنا و ویلا در زمین های کشاورزی بدون مجوز قانونی اقدام می کنند، می باشد.
وی افزود: قلع و قمع و تخریب 8 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در 3 هزار مترمربع از اراضی روستاهای اطراف شهرستان نور که توسط افراد سودجو و به صورت غیرمجاز در قالب ساختمان، بنا سازی و دیوار کشی احداث شده بوده با حکم مقام قضائی تخریب شد.
فرمانده انتظامي شهرستان نور در ادامه تصریح کرد: این تخریب با حضور دستگاههای متولی از جمله اداره جهادکشاورزی، شهرداری و با حضور مقتدرانه پلیس بدون هیچگونه رخدادی به اتمام رسید.
سرهنگ داداش تبار با تاکید بر اینکه پلیس در برخورد با اقدامات غیر قانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز هیچگونه اغماضی نخواهد داشت از مردم خواست؛ به جهت جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی قبل از هرگونه اقدام عمرانی نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام نمایند.

--------------------------------------------------------

كشف 5 هزار و 500 عدد انواع مواد محترقه در بابلسر 
فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر از كشف 5 هزار و 500 عدد انواع مواد محترقه در آستانه چهارشنبه آخر سال، خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "حسین زارع" در تشريح اين خبر گفت: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان در راستای مبارزه با سوء استفاده کنندگان از هیجانات کاذب جوانان ونوجوانان در چهارشنبه آخر سال، 5 هزار و 500 عدد از انواع مواد محترقه شامل کپسولی ،مثلثی ،پیازی ،لاک پشتی و... در سطح شهرستان کشف شد.
وي با اشاره به اينكه مواد محترقه كشف شده در چند واحد صنفي در شهرستان بابلسر خرید و فروش می شد، افزود: در ارتباط با كشفيات به دست آمده، 4متهم دستگير و تحويل مقام قضائي شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر در ادامه به والدین توصیه کرد: دراین ایام بیشتر مراقب فرزندان خود باشند رفت وآمدهای مشکوک آنان را بطور نامحسوس کنترل نمایند و با ارائه هشدارها به نوجوانان وجوانان از خطرات وعوارض وحشتناک بازی با آتش و ترقه و مواد منفجره آگاه کنند.
سرهنگ زارع از جديت و همت مضاعف پليس در مسير پيشگيري از آسيب ها و حوادث استفاده از مواد محترقه در ايام پاياني سال خبر داد و گفت: تلفن110 مركز فوريت هاي پليسي، آماده دريافت گزارش هاي مردمي در رابطه با فروش، توزيع و قاچاق مواد محترقه است.

--------------------------------------------------------

دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی در ساری 
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسايي و دستگيري سارق اماکن خصوصی با 15 فقره سرقت خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله حسن زاده در بیان این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر سرقت اماکن خصوصی ، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری  13کمربندی غربی این فرماندهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ،یکی از سارقان سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به اعتراف متهم به 15 فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسن زاده ضمن هشدار به صاحبان ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست : با استفاده از نگهبان مطمئن و با تجربه در ساختمان های درحال ساخت و نیمه کاره ضریب سرقت اموال خود را کاهش دهند..خبرنگارخبرگزاری تابناک استان مازندران سلمان مهدوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار