رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و ورزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های حوزه گردشگری، گفت: طرح جامع رونق گردشگری مازندران با هدف اشتغال پایدار در اتاق ایران پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶ 30 September 2015
 به گزارش تابناک مازندران از ساری، احمد اصغری قاجاری در مراسم روز جهانی جهانگردی در هتل بادله ساری، اظهار داشت: توسعه گردشگری نیاز به امنیت دارد و خوشبختانه این شاخصه به درستی در ایران اجرایی شده است.
وی افزود: صنعت گردشگری در صورت تقویت می‌تواند اشتغالزا و مولد باشد و گردشگری به سوی شناخت فرامرزها خواهد بود.
رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و ورزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه گردشگری اقتصادی پررونق است، تصریح کرد: مازندران جایگاهی ویژه در این صنعت دارد و باید بیشتر به آن توجه شود.
اصغری با بیان اینکه طرح جامع رونق گردشگری مازندران با هدف اشتغال پایدار در اتاق ایران پیگیری می‌شود، افزود: میزهای تخصصی گردشگری در اتاق‌های بازرگانی استان‌ها راه اندازی خواهد شد.
وی با اعلام اینکه امنیت برای گردشگران در ایران به خوبی فراهم است، گفت: ایران امن ترین کشور منطقه برای پذیرایی از توریست و گردشگران است.
نائب رئیس اتاق اکوی ایران با اشاره به اینکه درآمد کشورهای اکو در بخش گردشگری در سال 2012 بالغ بر 80 میلیارد دلار بوده است، افزود: متاسفانه سهم ایران در بخش گردشگری ناچیز بوده است.

تقویت زیرساخت‌های گردشگری

عبدالله مهاجر دارابی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران نیز در این نشست با اشاره به اینکه توجه مدیران ملی به توسعه گردشگری در استان باید دوچندان شود، اظهار داشت: درآمد استان از حیث گردشگری باید بیشتر از سایر بخش‌ها باشد.
وی با بیان اینکه مازندران قطب گردشگری کشور است، افزود: متاسفانه هنوز بسیاری از زیرساخت‌های این بخش در مازندران تکمیل نیست.
رئیس اتاق بازرگانی مازندران افزود: باید جاذبه برای جلب و جذب گردشگر در استان فراهم و زیرساخت‌های مورد نظر برای اقامت بیشتر توریست در منطقه فراهم شود.
مهاجر از تدوین طرح‌های بخش خصوصی برای سفر دولت خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین زیربخش‌های مطروحه در این سفر مربوط به توسعه زیرساخت‌های گردشگری است.
در این مراسم از خادمان گردشگری مازندران تقدیر شد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار