تغذیه سالم در سفر یکی از مهم‌ترین نکاتی است که بیشتر اوقات نسبت به آن بی‌توجه هستیم اما نادیده گرفتن همین نکته می‌تواند در طول سفر مشکلات زیادی را برای ما بوجود آورد.
کد خبر: ۱۰۳۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ 22 March 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: پریسا موسویان کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: سفر رژیم غذایی افراد را با تغییراتی مواجه می‌سازد و از طرفی افزایش استفاده مردم از غذا‌های آماده، غذا‌های دستفروشی در کنار خیابان و جاده، خطر بروز مسمویت‌ها را افزایش داده و مشکلات زیادی را به بار می‌آورد؛ بنابراین داشتن یک تغذیه مناسب و درست در طول سفر، از جمله اصولی است که همواره باید به آن توجه کرد.

او گفت: در طول سفر مانند سایر مواقع به طور متناسب، متعادل و متنوع از همه گروه‌های غذایی استفاده کنید.

موسویان گفت: برای جلوگیری از کم آبی و یبوست، مقادیر مناسبی آب بنوشید و بهتر است از آب‌های بسته بندی که سلامت آن مورد اطمینان است استفاده شود.

کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: به جای مصرف غذا‌های سرخ شده از غذا‌های آب پز، کبابی و تنوری استفاده کنید.

او گفت: از میوه‌ها به عنوان میان وعده مناسب استفاده کنید و قبل از استفاده آن‌ها را خوب شست و شو دهید.

موسویان گفت: به جای استفاده از نوشابه‌های گازدار از نوشیدنی‌های طبیعی پاستوریزه و کم نمک، چون دوغ مصرف کنید.

کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: تا حد امکان غذا را آماده کرده و از مصرف مواد غذایی در رستوران و غذاخوری‌های نامطمئن و یا خرید مواد غذایی از دستفروشان خودداری کنید.

او گفت: غذا‌های به صورت مایع مثل انواع خورشت ها، سریع‌تر فاسد می‌شود، غذا‌های خشک همراه با سبزی تازه که خوب شسته شده است، غذا‌های مناسبی برای سفر است.

موسویان گفت: در صورت تهیه غذا در طول سفر اطمینان لازم را از پخته شدن کامل غذا ایجاد کرده و به دلیل کمبود وقت، هرگز غذا‌ها را به صورت نیمه پخته حمل نکنید.

کارشناس گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: هرگز از کنسرو‌های ضربه خورده یا دارای مشکلات ظاهری استفاده نکنید و قبل از مصرف، ۱۵-۲۰ دقیقه کنسرو را بجوشانید و پس از باز کردن قوطی کنسرو و مصرف آن، اگر باقیمانده‌ای داشت آن را دور بریزید.

او گفت: هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ استفاده و نحوه نگهداری آن که بر روی برچسب بسته بندی غذا نوشته شده دقت کنید.

موسوی گفت: لبنیات پاستوریزه مصرف کنید. مصرف محصولات لبنی پاستوریزه نشده خطر ابتلا به بیماری تب مالت را به همراه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار