برخورد قاطع و جدی با واحدهای اقامتی متخلف در قم؛
معاون استاندار قم از پلمپ ۵ خانه مسافر و یک هتل متخلف در قم خبر داد و گفت:میزان مبالغی که به صورت مازاد از زائران و گردشگران دریافت شده بود جهت دلجویی و احقاق حق به آن ها عودت داده شد.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵ 24 March 2022

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی، معاون هماهنگی امور زائرین استاندار قم و جانشین ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم با اشاره به دریافت گزارشاتی مبنی بر تخلف تعدادی از واحد های اقامتی اعلام کرد: امروز طی گشت بازرسی مشترک عوامل بهداشت، تعزیرات، اماکن، نیروی انتظامی، انجمن خانه مسافران و هتل داران بازدیدی از واحد های اقامتی فعال در سطح شهر صورت گرفت که علاوه بر پیگیری گزارشات دریافتی بازدیدی سر زده از تعدادی خانه مسافر و برخی هتل ها به عمل آمد.

مقیمی ضمن اشاره به آرام شدن شرایط کرونایی و افزایش زائران شهر کریمه پس از دو سال، گفت: فرصتی برای جبران ضرر و زیان انجمن خانه مسافران و هتل داران بوجود آمده است اما در این میان دلیلی وجود ندارد تا اجحافی بر زائران و گردشگران وارد شود.

جانشین ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم ادامه داد: در راستای نظارت بر عملکرد هتل ها و خانه مسافر های سطح شهر امروز بازدیدی به عمل آمد و متاسفانه ضمن تاکید همکاران ما در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهد این امر بودیم که ضمن رعایت نکردن نرخنامه مصوب، مبالغ اضافی بابت اسکان دریافت شده است که در مواردی دو الی سه برابر نرخ مصوب بود.

وی افزود: در راستای تکریم زائران و مسافران محترم و دلجویی از آن ها مبالغی که به صورت اضافه دریافت شده بود در همان محل به آن ها عودت داده شد و در راستای این قانون شکنی 5 مسافرخانه و یک هتل پلمپ شد.

ابوالقاسم مقیمی ضمن اشاره به اعلام های قبلی و کتبی به مسافرخانه ها،رزائر سراها و هتل داران گفت: گشت عوامل مربوط جدی تر خواهد شد و همچنین تاکید می کنیم که هرگونه تخلف با برخورد جدی مواجه خواهد شد.

گفتنی است زائران، گردشگران و همشهریان می توانند هرگونه تخلف نرخی و بهداشتی را از طریق سامانه 124 گزارش دهند.

نوروز1401

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار