معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به عقب‌ماندگی متراکم قم در حوزه خدمات‌رسانی به زائران گفت: باید در زمینه خدمات رسانی به زائران زیرساخت‌های جدیدی شکل بگیرد؛ چون قم فاقد بسیاری از زیرساخت‌های اولیه استقبال و خدمت به زائران است.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵ 25 March 2022

به گزارش تابناک قم، ابوالقاسم مقیمی در گفت و گویی، با تاکید بر خلاهای مهم خدمت رسانی به زائران ورودی به قم، اضافه کرد: عدم استفاده مطلوب از ظرفیت های مردمی، عدم بروز رسانی خدمات و فقدان ارتباط منسجم دستگاه های دولتی از خلاهای مهم تکریم و خدمت به مسافران و زائران در این استان است.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار با بیان اینکه قم از معدود شهرهای کشور است که از ظرفیت مدارس برای اسکان مسافران بهره می برد، بر افزایش ظرفیت های مردمی و افزایش مراکز اقامت رسمی در استان تاکید کرد.

مقیمی عنوان کرد: با تشکیل ستاد تسهیلات زائرین و تغییر ترکیب اعضای این ستاد، تلاش شده تا خلاء و عدم ارتباط منسجم دستگاه های اجرایی جبران شود؛ با این اقدام ظرفیت های اسکان رسمی و اسکان های مردمی به هم پیوند خورده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی ستاد اسکان و تسهیلات زائرین در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) امکان بهره گیری مسافران و زائران از ظرفیت های اسکان به شدت افزایش یافته و این افراد به سهولت می توانند بدون سردرگمی در زائرسرای حرم اسکان شبانه پیدا کنند.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با اشاره به حوزه اطلاع رسانی در ستاد تسهیلات زائرین قم، تصریح کرد: مسافران به محض ورود به قم در قالب یک پیامک اطلاع رسانی و اتصال آن به سامانه های پیش بینی شده با ظرفیت های گردشگری، میراثی، تاریخی و اسکان و استان آشنا می شوند.

مقیمی با بیان اینکه مجموعه مردمی ستاد تسهیلات زائرین در حال ساماندهی حسینیه ها و مساجد برای اسکان زائران و مسافران است، تاکید کرد: در حوزه بهداشت، بازار و ارزاق نیز اقدامات خوبی در سطح استان شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: بخاطر تصمیمات ملی امسال از پلمب واحدهای صنفی مانند سالهای قبل در دستور کار مسوولان نیست ولی در صورتی که واحدی موجب نارضایتی مسافران و زائران شود با برخورد شدید و جدی مواجهه خواهد شد.

نوروز1401

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار