این روز‌ها با افزایش حجم مسافرت‌ها به قم و حضور زائران در مسجد مقدس جمکران، برخی از سودجویان با راه اندازی اقامتگاه‌های غیر مجاز، اقدام به دریافت مبالغ بی اساس و هنگفت از مسافران می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۳۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵ 27 March 2022

به گزارش تابناک قم، در ایام تعطیلات نوروز، شهر مقدس قم به دلیل وجود بارگاه نورانی حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) و مسجد مقدس جمکران، میزبان خیل زیادی از زائران و مسافران است.

در این میان عده‌ای از افراد سودجو با راه اندازی اماکن غیر مجاز، مبالغ هنگفتی از مسافران دریافت می‌کنند.

خبرنگار ما در مصاحبه با چند مسافر از کرمان، خراسان جنوبی، تهران و اصفهان از قیمت مسافرخانه‌ها و سوئیت‌های اطراف مسجد مقدس جمکران پرسید و تنها یک جمله می‌شنود آن هم اینکه بیشتر از یک شب در قم نمی‌مانیم، چون هزینه‌ها به شدت گران است!

مسئول کمیته نظارت و بازرسی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم هم امروز، از چند واحد متخلف غیر رسمی و غیر مجاز در اطراف جمکران بازدید کرد و پس از اخطار به دو واحد متخلف، از تشدید نظارت‌ها خبر داد.

مجید ستایش گفت: باتوجه به حساس شدن این موضوع، از این پس اکیپ‌های بازرسی در جمکران حضور بیشتر و مستمری خواهند داشت و با مالکان منازل و سوئیت‌های غیر رسمی متخلف برخورد قاطعی می‌شود.

مسئول ستاد اسکان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم گفت: مسافران نوروزی می‌توانند به ستاد اسکان میراث فرهنگی واقع در درب یک مسجد مقدس جمکران مراجعه کنند و از خدمات اسکان ارزان بهره‌مند شوند.

نوروز1401

مهدی مقدم زاده افزود: علاوه بر اینکه در داخل مسجد مقدس جمکران ظرفیت اسکان ۶ هزار نفر پیش بینی شده، ۳ هتل، ۴ مهمانپذیر و ۱۰ خانه مسافر هم با قیمت‌های مناسب در اطراف مسجد مقدس جمکران پذیرای مسافران نوروزی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار