سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس گفت: در جهت اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و صیانت از منابع آبی، طی یک هفته کاری با انسداد هشت حلقه چاه غیر مجاز، از برداشت بیش از ۱۵۸ هزار متر مکعب آب در سال از سفره‌های زیرزمینی حوزه عملکرد این امور جلوگیری شد.
کد خبر: ۱۰۳۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴ 29 March 2022

به گزارش تابناک تهران  به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، وحید مرادی نسب با اعلام این خبر افزود: با تلاش کارشناسان واحد حقوقی، بازرسی و نظارت و با اخذ دستور قضایی طی یک هفته کاری، هشت حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع با دبی هشت لیتر بر ثانیه و عمق کلی ۲۸۶ متر، پر و مسدود شد.

وی یادآور شد: با این عملیات از تخلیه سالانه ۱۵۸ هزار و ۴۰۰ مترمکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری می شود.

مرادی نسب با اشاره به اینکه طی این مدت، در بخش آب های زیرزمینی هفت مورد چاه غیرمجاز شناسایی و اخطاریه آن نیز صادر شد، اظهار داشت: با پیگیری واحد بازرسی و نظارت این امور و در راستای قانون احیا و تعادل بخشی و کنترل و مدیریت برداشت آب از چاه های مجاز، نسبت به نصب ۶۶ دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه های پروانه دار اقدام شد.

سرپرست امور منابع آب تهران و پردیس خاطرنشان کرد: ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگی با دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی وجود دارد.

وی ادامه داد: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن و کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

مرادی نسب گفت: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار