مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در ۲۵ بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 05 April 2022

حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طرح ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان در ۲۵ بقعه از بقاع متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی افزود: این برنامه‌ها با هدف انس با معارف قرآن کریم و ارتقا فضای معنوی جامعه و ترویج فرهنگ دعا و مناجات با حضور مبلغین اعزامی و روحانیون استان کرمانشاه در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: برپایی کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با استفاده از اساتید تفسیر اعزامی از حوزه علمیه قم، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای مراسم جزخوانی، اجرای برنامه‌های ویژه بانوان، جوانان و نوجوانان شامل:بیان احکام تخصصی، کلاس‌های قرائت و روخوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم، جلسات تفسیری و اخلاقی، داستان‌های قرآنی، مباحث اخلاقی و اجتماعی نیز از جمله برنامه‌های پیش بینی شده جهت ایام ماه مبارک رمضان می‌باشد.

وی با اشاره به برپایی سفره‌های افطاری گفت: در ماه مبارک رمضان سفره‌های افطاری ساده در بقاع متبرکه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا می‌شود و در صورتی که بیماری کرونا شرایط محدود کننده‌ای را تحمیل کند بسته‌های افطاری ساده پس از نماز جایگزین برپایی سفره های، افطاری می‌شود.


صالحی برپایی خیمه‌های معرفت شامل: پاسخگویی به مسائل شرعی، تربیت فرزند، گفتمان‌های دینی، تصحیح قرائت نماز، کودک و نوجوان، مشاوره و ... با حضور روحانی متخصص تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، ترویج و توسعه فرهنگ قرآن کریم، برگزاری مسابقه فرهنگی متناسب با این ماه و ارائه محصولات فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این طرح عنوان کرد و گفت: برگزاری ویژه برنامه های، خدیجه مادر امت، جشن ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و کاروان شادی نسیم کرامت ویژه ولات امام حسن مجتبی (ع) و برپایی سفره‌های کریمانه افطار از برنامه‌های این اداره کل در ماه مبارک رمضان می‌باشد.

وی ادامه داد: در لیالی قدر نیز برنامه‌های مختلفی از جمله دعوت از قاریان، سخنرانان و مداحان برجسته کشوری، برگزاری مراسم احیا شب‌های قدر و پذیرایی و توزیع سحری در بقاع متبرکه خواهیم داشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار