دهقان پور باتوجه به اینکه گوجه مناطق گرمسیری کشور طی روزهای آتی روانه بازار خواهد شد نرخ این محصول بزودی کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۰۳۷۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ 06 April 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مجتبی دهقان پور افزود: فرایند بازرسی و نظارت بر بازار از نیمه اسفند ۱۴۰۰ به صورت فوق العاده در بازار آغاز شده و به همین دلیل بازار در ایام عید نوروز و از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون وضعیت پایداری را تجربه کرده است.
وی ادامه داد: در آستانه ماه مبارک رمضان امسال هزار و ۵۰۰ تن مرغ منجمد به قیمت ۲۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم در سطح شهر شیراز توزیع شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه عرضه این مرغ های منجمد علاوه بر محل های ثابت در خودروهای ویژه در معابر شیراز نیز صورت گرفته است، گفت: طرح توزیع برنج ارزان قیمت از نوع هندی به ازای هر کیلوگرم ۱۸ هزار تومان و شکر به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده در آستانه ماه مبارک رمضان در سطح استان آغاز شده است.
وی توضیح داد: فروشگاه های امین به تعداد ۱۰۰ فروشگاه در سطح استان پیش بینی شده که در این واحدها ارزاق مورد نیاز مردم ازجمله برنج و شکر در ماه مبارک رمضان عرضه می شود.
دهقان پور تاکید کرد: در چند روز اخیر ۱۰۰ تن برنج در شیراز توزیع شده و در شهرستان‌های فارس نیز توزیع برنج،مرغ و شکر آغاز شده است‌.
وی در ادامه بیان کرد: در چند روز آینده و تا پایان ماه مبارک رمضان مجددا توزیع مرغ منجمد در شیراز و فارس به میزان حدود ۵۰۰ تن از محل ذخیره استراتژیک کشوری انجام خواهد شد.

میوه مازاد نیاز بازار در فارس ذخیره شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در پاسخ به سوالی درخصوص توزیع میوه مورد نیاز بازار در ماه مبارک رمضان نیز گفت: میوه تنظیم بازار از جمله سیب و پرتقال به ترتیب ۱۲ و ۱۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم طی روزهای اخیر توزیع شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر به میزان زیادی ذخایر میوه در سردخانه های استان وجود دارد، به گونه‌ای که متقاضی برای توزیع آن نیست؛ آمادگی عرضه این میوه ها به بازار استان در صورت تقاضا وجود دارد.

نرخ گوجه و سیب زمینی چه زمانی کاهش می یابد؟

دهقان پور در پاسخ به سوالی پیرامون افزایش نرخ گوجه فرنگی و سیب زمینی در بازار گفت: تا حدود سه روز قبل، هر کیلوگرم گوجه فرنگی در میادین میوه و تره بار به قیمت هشت هزار تومان عرضه می شد اما طی ۲ روز اخیر با دلایلی مانند وجود مشکل حمل و نقل، نرخ گوجه افزایش زیادی داشته که این موضوع در کل کشور وجود دارد و تنها مختص استان فارس نیست.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه گوجه مناطق گرمسیری کشور طی روزهای آتی روانه بازار خواهد شد نرخ این محصول بزودی کاهش خواهد یافت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: نظارت جدی در بازار میوه استان در حال اعمال است و نرخ هر کیلوگرم سیب زمینی اکنون از ۹ تا ۱۴ هزار تومان در نوسان است ولی سقف آن حدود ۱۸ هزار تومان است.
وی اضافه کرد: براساس رصد صورت گرفته، وضعیت تمام استان‌های کشور در زمینه افزایش نرخ سیب زمینی و گوجه فرنگی در روزهای اخیر یکسان است اما تا روزهای آینده با اقداماتی که در حال انجام است نرخ این محصولات در بازار کاهش خواهد یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار