محمد جواد مظفری به عملکرد حدود ۲۰۰۰ کیلوگرمی مزارع کلزای شهرستان لارستان اشاره و گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۲۰۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان برداشت و روانه مراکز خرید شود.
کد خبر: ۱۰۳۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷ 07 April 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد جواد مظفری به عملکرد حدود ۲۰۰۰ کیلوگرمی مزارع کلزای شهرستان لارستان اشاره و گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۲۰۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان برداشت و روانه مراکز خرید شود.

او گفت: بیشترین سطح زیر کشت کلزای این شهرستان در بخش‌های بیرم و بنارویه بوده و برداشت این محصول از بخش بیرم لارستان آغاز شده است.

اختصاص رتبه نخست اجرای سامانه‌های نوین آبیاری به شهرستان لارستان

مسئول واحد آب و خاک معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان از رتبه نخست این شهرستان در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سال گذشته از محل کمک‌های بلاعوض دولتی خبر داد.

بنیامین افتخار گفت: در راستای سیاست‌های دولت در جهت مصرف بهینه آب و افزایش راندمان آبیاری کشاورزی در سال گذشته با اعتباری معادل ۱۲/۷ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض دولتی و ۲/۲۴ میلیارد تومان آورده متقاضی طرح‌های سامانه‌های نوین آبیاری در سطح این شهرستان اجرا شده است.

او گفت: در سال گذشته سیسم‌های آبیاری نوین در سطح ۴۲۲/۸۴ هکتار به صورت سیستم‌های نواری و کم فشار در اراضی کشاورزی و بصورت آبیاری قطره‌ای در باغات اجرا شده که به میزان ۱۴۰/۹۵ درصد نسبت به سطح تعهد شهرستان پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته افتخار، از ابتدای این طرح تا کنون، ۶ هزار هکتار از باغ‌ها و زمین‌های زراعی به آبیاری نوین مجهز شده است.

او گفت: کشاورزان و باغداران از طرح‌های نوین آبیاری استقبال خوبی داشته‌اند که با توجه به افزایش تولید وعملکرد محصولات کشاورزی و همچنین بهره وری در منابع آبی در این شهرستان علاوه بر اجرای طرح دولتی، کشاورزان در سطح ۵۵۰۰ هکتار با هزینه شخصی اقدام به اجرای سیستم‌های آبیاری نوین کرده اند که با توجه به افزایش هزینه‌های اجرای این طرح، امید است در سال‌های آینده این کمک‌های بلاعوض فنی اعتباری از سوی دولت ادامه داشته باشد.

برچسب ها: برداشت ، کلز ا ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار