مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد گفت: شهرستان فیروزآباد قطب تولید این محصول در کشور محسوب می‌شود و پیش بینی میشود بیش از ۴۵۰۰ تن گل محمدی از گلستان‌های شهرستان برداشت شود که این میزان به دلیل سرمازدگی اخیر نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ 09 April 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سید کاظم موسوی گفت: برداشت گل محمدی از اواخر فروردین ماه آغاز می‌شود و تا اوایل خرداد ماه نیز ادامه دارد.

او گفت: شهرستان فیروزآباد قطب تولید این محصول در کشور محسوب می‌شود و پیش بینی میشود بیش از ۴۵۰۰ تن گل محمدی از گلستان‌های شهرستان برداشت شود که این میزان به دلیل سرمازدگی اخیر نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

موسوی از عملکرد ۳ تا ۳.۵ تن گل محمدی در این منطقه خبر داد و گفت: امسال به دلیل سرمازدگی، متوسط عملکرد به ۲ تا ۲.۵ تن خواهد رسید.

این مقام مسئول گفت: سالانه بیش از ۲۲ میلیون لیتر انواع گلاب و عرقیات در شهرستان فیروزآباد تولید می‌شود که ۱۱ میلیون لیتر آن به گلاب اختصاص دارد.

به گفته مدیر جهاد کشاوزی فیروزآباد، نیاز آبی بسیار کم، قابلیت کشت دیم، سازگار به شرایط آب و هوایی منطقه و مقاومت به تنش‌های محیطی موجود، قابلیت نگهداری پس از برداشت و قابلیت کشت در زمین‌های فقیر و سنگلاخی از مزایای کشت گل محمدی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار